יממה לסגר

המשטרה לא תפנה ת"ת: "נגביר אכיפה; תתכוננו לפקקים"

"לא תראו שוטרים בתוך בתי ספר וגם לא בתוך בתי כנסת", אמר ראש אגף המבצעים במשטרה יום לפני הסגר המהודק, תוך הבהרה כי "הפעם נהיה עם יד כבדה בהרבה ונאכוף ביתר שאת" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)

ביום חמישי הקרוב, בחצות הלילה תיכנס ישראל לשלב השני של הסגר השלישי, שיהיה סגר הדוק ומלא. הערב (רביעי) אומרים במשטרה כי הפעם, יאכפו את התקנות ברצינות רבה יותר.

ראש מחלקת מבצעים במשטרה נצ"מ ישי שלום, אמר עם זאת כי בניגוד לסגרים קודמים, הפעם לא יחזרו על עצמם מראות של שוטרים בתוך תלמודי תורה.

"לא תראו שוטרים נכנסים ומפזרים ילדים מבתי ספר, וגם לא מבתי כנסת כנראה", אמר והסביר כי הפעם מתמקדים במשטרה בפעילות הסברה מאחורי הקלעים, כדי שלא יגיעו למצב בו נאלצים לפנות ילדים מתלמודי תורה.

בסגר הקודם: שוטרים עם רובים שלופים, מול ילדים קטנים (באדיבות המצלם)

בהתייחסות כללית לפעולות האכיפה פירט כי 5,000 שוטרים בכל רחבי הארץ יפעלו כדי לאכוף את הסגר, וכי הדבר יורגש בעומסי תנועה ופקקים בכבישים ברחבי הארץ.

"בסגר הזה נהיה עם יד כבדה בהרבה ונאכוף ביתר שאת. נפרוס כוחות בתוך הערים במכפלות גדולות", תוך שהוא מזהיר: "תכלית הפעולה לטפל בהתקהלויות לא סבירות. נעשה כל מאמץ לא להגיע לעימותים פיזיים אבל בריונות תיענה".

הוא הוסיף כי "מי שיימצא במרחק משמעותי מהבית ייאכף. למי שיש תחושה שהמשטרה לא אוכפת – זו תחושה לחלוטין לא נכונה. יש הרבה דוחות".

לדבריו, "המסר צריך להיות: מי שלא עובד בעבודה חיונית או יוצא להפגין או בדרך לסופר יושב בבית עם המשפחה ואני מקווה שזה יקל על התנועה, אבל יהיו פקקים".

במשטרה הוסיפו כי יפרסו מחסומים רבים בצירי התנועה. בין 23:00 ל-07:00 - 12 מחסומים בצירים הבין עירונים; מ-07:00 עד 19:00 - 15 מחסומים, בעיקר בצפון ובדרום; ומ-19:00 עד 23:00 - 25 מחסומים, כולל במרכז הארץ.

הוא הסביר כי כעת יהיה להם קל יותר לאכוף, שכן "ככל שהגבלות התנועה מצומצמות ויש יותר היתרים והקלות ברור שהנוכחות שלנו ברחובות פחות משמעותית. כל אדם יש לו אלף ואחת סיבות אז בסוף אין אכיפה". לעומת זאת, הפעם כאשר הסגר נוקשה - יאכפו בצורה קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר