לקראת הדחת טראמפ

המהומות בקפיטול: ארבעה מתו, הדיון בניצחון ביידן - חודש

המשטרה בוושינגטון סיכמה את המהומות הלילה בבניין הקפיטול ומסרה כי ארבעה בני אדם מתו, 52 מפגינים - תומכי הנשיא המודח - נעצרו • בינתיים, חודש הדיון לאישור ניצחון הנשיא ג'ו ביידן (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארה"ב, הלילה (צילום מסך: Fox News )

לאחר יממה סוערת שארצות הברית לא ידעה מאז 1812, משטרת וושינגטון סיכמה הבוקר (חמישי), שעון ישראל, את המהומות של תומכי הנשיא המודח, דונלד טראמפ בבניין הקפיטול, ומסרה כי ארבעה בני אדם מתו, 52 מפגינים נעצרו. בינתיים גוברות הקריאות להדחתו של טרמפ בימיו האחרונים כנשיא ארה"ב.

בתוך כך, לאחר שהמפגינים נהדפו מבניין הקפיטול, הדיון באישור ניצחונו של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, חודש. סגן הנשיא היוצא, מייק פנס, המנהל את הישיבה אמר עם חידושה: "אלימות לעולם לא מנצחת, החירות מנצחת. בואו נחזור לעבודה".

פנס היה חריף בדבריו נגד תומכי הנשיא: "האלימות וההרס המתרחשים בגבעת הקפיטול חייבים להיפסק מיד. על כל המעורבים לכבד את רשויות אכיפת החוק ולעזוב מייד את הבניין".

מחוקקים רבים החלו, כאמור, לקרוא להדחתו של דונלד טראמפ בימיו האחרונים כנשיא: "אסור לנו לאפשר לו להישאר בתפקיד - שימור הרפובליקה שלנו מוטל על הכף, ונקיים את שבועתנו", אמרה חברת בית הנבחרים אילהאן עומאר.

גורם בבית הלבן אמר לרשת NBC: "לא העלתי בדעתי שזה מה שיתרחש, ההאשמה לכך נעוצה כולה בנשיא. כל תמיכה שעוד נותרה לו בקרב החברים (בקונגרס) נעלמה. עד כמה פראי שזה נשמע, ייתכן שידיחו אותו בימים האחרונים".

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן אמר הלילה: "הדמוקרטיה האמריקנית במתקפה חסרת תקדים, אני קורא לדונלד טראמפ לעלות לשידור עכשיו בערוצי הטלוויזיה, כדי למלא אחר השבועה שלו להגן על החוקה ולדרוש לשים סוף למצור. זוהי לא מחאה, זוהי התקוממות, כל העולם צופה בנו".

"זה לא משהו שראינו כמותו בתקופתנו. זו מתקפה על מבצר החירות, על הקפיטול. זו מתקפה על נציגי העם ומשטרת הקפיטול, מי שנשבעו להגן על העם. המראות הדרמטיים בקפיטול לא משקפים את אמריקה, הם לא מייצגים את מי שאנחנו".

"מה שאנחנו רואים זה מיעוט קיצוני שמקדיש את עצמו לאי חוק. זוהי לא התנגדות או הפגנה, זה פשוט אי סדר, זה כאוס. זה גובל בהסתה. זה חייב להיפסק עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר