"בוז" • צפו

'המתפרעים בקפיטול - שמאלנים מחופשים!'

לפי חבר בית הנבחרים האמריקני, חברה טכנולוגית שעוסקת בזיהוי פנים סרקה את התמונות מוושינגטון אתמול ומצאה פעילי 'אנטיפה' וארגוני שמאל שהתחפשו לתומכי ימין (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
גייץ בנאומו בבית הנבחרים (צילום: מתוך שידורי C-Span)

דיווחים בארה"ב: חלק גדול מהמתפרעים אמש (רביעי) בגבעת הקפיטול בוושינגטון - הם בכלל פעילי שמאל בתחפושת.

כזכור, המוני מפגינים מתפרעים הצליחו לפרוץ את מעגלי האבטחה שסביב מבנה הקפיטול - מקום מושב הקונגרס האמריקני - ולהסתער אל תוך חדריו. במסגרת העימותים עם כוחות הביטחון, שמיהרו לפנות את חברי הקונגרס מחשש לשלומם, נורו למוות ארבעה מפגינים.

האירוע גרר גינויים רבים ממנהיגים מסביב לעולם, הן כלפי המפגינים עצמם והן כלפי מנהיגם - נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, שעל פי הטענות הסית ושלהב את המפגינים.

אלא שיש הטוענים כי בקהל המפגינים ניכרה נוכחותם של פעילי שמאל רבים. הטענה טרם הובררה מספיק, אבל כמה פוליטיקאים, אישי ציבור ועיתונאים סיפרו שהם זיהו עשרות מתפרעים משורות ארגון השמאל הקיצוני 'אנטיפה', שמוכר מההפגנות האלימות לאחר הרג ג'ורג' פלויד.

מאט גייץ, חבר בית הנבחרים מטעם פלורידה, טען בנאומו כי "חברה טכנולוגית העוסקת בזיהוי פנים מצאה ראיות חזקות לכך שחלק מהפעילים שפרצו את הקפיטול אינם תומכי טראמפ אלא חברי ארגון הטרור אנטיפה", כלשונו. כשאמר את הדברים בבית הנבחרים, קיבל קריאות 'בוז' מרחבי האולם.

את הנאום הוא סיים בעקיצה: "לפחות ליום אחד, לא שמעתי את חבריי הדמוקרטים קוראים 'לפרק את המשטרה' (קריאה שקראו פעילי שמאל בצעדות לאחר מות פלויד. י"נ)".

העיתונאי והמרצה פול ספרי צייץ בטוויטר: "סוכן לשעבר של ה-FBI, שנמצא כעת בשטח הקפיטול, שלח לי הודעה שלפחות כמות של 'אוטובוס' של בריוני אנטיפה הסתנן להפגנת מעריצי טראמפ".

העיתונאי קייל בקר צייץ מחדש סרטון של תומכת טראמפ שנכחה בנאומו של הנשיא היוצא אמש (רביעי) שקדם לפריצה לקפיטול. לדבריה, בנאום "היו כמה הסתננויות של פעילי אנטיפה בלבוש MAGA (לעשות את אמריקה גדולה שוב, סיסמת הבחירות של טראמפ. י"נ). אני מאמינה שאלו גם מי שפרצו לתוך הקפיטול. כל זה היה משחק שנוצר כדי לגרום לכולנו להיראות רע. הפורצים לא היו פטריוטים".

לא ברור - אם אכן הדיווחים נכונים - מה היתה מטרתם, האם אכן רק לעשות שם רע למעריצי טראמפ, או יותר מכך.

בכל מקרה אין חולק כי חלק הארי של המפגינים היה פעילי ימין. ביניהם זוהו גם ניאו-נאצים וחברי קבוצות שנאה שונות. באתר היהודי-שמאלני Forward יצרו פרופיל המוכיח - על פי הלבוש של המפגינים - את נוכחותן של 8 קבוצות לאומניות-גזעניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר