'השגחה פרטית'

הבחור המבוגר בכה: "אין לי אמא, ואני בודד"

עולם השידוכים נסער בימים אלו, מסיפור של 'השגחה פרטית' פלאית: הבחור המבוגר שנותר בודד בישיבה, ההצעה שנדחתה וחזרה בפגישה אקראית באוטובוס והבכי בכותל (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

סיפור מדהים ויוצא דופן מסעיר בימים אלו את עולם השידוכים במגזר החסידי. הגאון רבי חיים שמרלר, העוסק רבות בענייני שידוכים לבחורים ובחורות מבוגרים, סיפר עליו במהלך שיעור שהועבר ב'קול הלשון', בו הזכיר את מצוקתם הקשה של ההורים לילדים המבוגרים.

וכך גולל הגר"ח שמרלר, את פרטי המעשה: לפני כשנה, שדכן בשם ר' גרשון קלצקין, המתגורר בביתר עילית, השמיע הצעת שידוך לאביו של בחור יתום שלמד בישיבה בירושלים. כדרכם של שידוכים רבים, ההצעה נעצרה, כאשר האבא הפסיק לענות לשיחות הטלפון של השדכן, מה שגרם לאחרון לחשוב שהוא אינו מעוניין בשידוך.

כעבור שבועיים, השדכן עשה את דרכו באוטובוס שעלה לירושלים, כשלפתע הוא שומע את האדם היושב לצידו מתבטא בשיחת טלפון במילים הבאות: "אני כבר שבועיים לא מרים לו טלפון; השידוך לא נראה אקטואלי".

השדכן, שהכיר את האיש רק דרך שיחות הטלפון, שמע את תוכן השיחה, הבין שמדובר בו, והחליט לעשות מעשה: הוא פנה אליו, הציג את עצמו בשמו ואמר כי הוא השדכן שהציע את השידוך המדובר, ולעיני האב ההמום הציע לו לשקול שוב את ההצעה.

ואכן, חלפו עשרים וארבע שעות, במהלכן השידוך עלה על דרך המלך, ונסגר לבסוף בשעות הלילה, לשמחת שני הצדדים, וכמובן גם מיודענו שביניהם, השדכן קלצקין.

הסיפור, מפיו של הרב שמרלר (צילום: מתוך 'קול הלשון')

יום לאחר מכן הגיע לשדכן ה'משגיח' מישיבתו של החתן, ובפיו הסיפור האמיתי, המלא: טרם סגירת השידוך, באותו זמן בו השדכן פגש במקרה את אביו של הבחור היתום באוטובוס, שהה הבחור בכותל המערבי, שם נשא תפילה לקב"ה בבכי תמרורים.

"ריבונו של עולם, נשבר לי", בכה הבחור: "אני יתום מאמא. לא היתה לי אמא שתלווה אותי לבר מצוה, לא היתה לי אמא שתשאל אותי איך היתה בר המצווה של החברים וכמה מתנות קיבלת, כמו שכל אמא ואמא עושה, לא היתה לי אמא ששאלה אותי איך היה ביומי הראשון בישיבה קטנה ולא היתה לי אמא שתשלח לי כמה עוגיות לישיבה".

הבחור המשיך בתחינתו, כשהוא פותח את הלב בתפילה הכנה: "אף פעם לא התלוננתי, למרות שכאב לי. גם כשחבר שלי פגע בי, בדברים קשים, לא עניתי. שתקתי. אבל עכשיו אני כבר לא יכול, כי כל החברים שלי התחתנו ונשארתי בודד בישיבה".

עם סיום התפילה, שלוותה בדמעות ובבכי רב, חזר הבחור לישיבה, שם חיכה לו טלפון מאביו שהודיע לו כי השידוך שהוצע לפני כשבועיים עלה שוב, וכאמור יום לאחר מכן היתום התארס.

הגר"ח שמרלר סיים את הסיפור בקריאה נרגשת: לשים לב לסבל הנורא שעוברים הבחורים והבחורות המבוגרים, והוריהם, ולסייע כמה שיותר בנושא השידוכים, על מנת להקל על קשייהם הגדולים ולבנות בתים נאמנים בישראל.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר