אחרי ההסתערות

קולות בארה"ב להביא לפיטוריו של טראמפ

יממה אחרי פריצת תומכיו לגבעת הקפיטול בניסיון כושל למנוע את אישרור מינויו של ביידן לנשיא ארה"ב, ישנם הטוענים כי יש להביא לפיטוריו המוקדמים באמצעות סעיף 25 בחוקה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Evan El-Amin, shutterstock)

בארה"ב גוברים הקולות להביא לפיטוריו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, שבועיים לפני המועד הקבוע בחוק. לטענתם, טראמפ אינו כשיר נפשית לשמש בתפקיד לאור התנהלותו במשבר העברת השלטון שהגיע אתמול לשיאו עם הפריצה לקונגרס. על פי התיקון ה-25 לחוקה האמריקאית במקרים של נבצרות נפשית ניתן להעביר את התפקיד לידי סגן הנשיא.

מוקדם יותר היום משך טראמפ את מינויו של צ'אד וולף כשר לביטחון המולדת בפועל, כשעתיים לאחר שקרא לו "לגנות את האלימות" שאירעה בגבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה. וולף מונה לתפקיד כממלא מקום בנובמבר 2019, אך מאז טראמפ לא מינה אותו רשמית לתפקיד באופן מלא.

ברקע ההתפתחויות, מנהיג הדמוקרטים בסנאט האמריקני, צ'אק שומר, קרא לסגן הנשיא היוצא מייק פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה האמריקנית, שמשמעותו היא הדחה מיידית של טראמפ. "אם פנס לא יעשה זאת, הקונגרס צריך לפעול להדחה שכזו", אמר.

הפריצה האלימה של תומכי טראמפ לקפיטול (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, מוקדם יותר היום, נחסם החשבון הרשמי של טראמפ ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, לפחות עד העברת השלטון לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שתיערך ב-20 בינואר.

המנכ"ל, מארק צוקרברג, הסביר: "האירועים המזעזעים מראים בבירור, כי טראמפ מתכוון לנצל את הזמן הנותר לכהונתו כדי לערער על חילופי השלטון. אנו מאמינים שהסכנה הנשקפת מהמשך השימוש של הנשיא בשירות שלנו בתקופה זו פשוט גדולה מדי".

"לכן אנו מרחיבים את החסימה שהצבנו בחשבונות שלו ללא הגבלת זמן, והיא תימשך לפחות בשבועיים הקרובים", הוסיף מנכ"ל הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שנחשב בעבר לידידו של טראמפ, התייחס הערב למהומות בוושינגטון הבירה, והטיל עליו את האחריות להן.

"טראמפ טעה לחלוטין כשהוא הטיל ספק בתוצאות הבחירות; הוא זה שעודד את תומכיו להסתער על הקפיטול, ואני מגנה זאת ללא סייג", אמר ג'ונסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר