הקשר נבדק

צעיר התחסן לקורונה ופיתח תסמונת נדירה

יממה אחרי שהתחסן, לקה בן 23 באי ספיקת לב ואז התברר כי היה נשא א-סימפטומי • הנתונים הועברו למשרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי, לבדיקת קשר לחיסון הקורונה (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יממה אחרי שקיבל חיסון נגד נגיף הקורונה, פיתח צעיר ישראלי בן 23 תסמונת דלקתית רב מערכתית נדירה, שגורמת בין היתר לפגיעה חמורה בתפקוד הלב.

תחילה סבל מהקאות וכאבי גרון, ואחרי שחש בחולשה פנה לרופא. הוא פונה למרכז הרפואי הדסה - שם אושפז במחלקת טיפול נמרץ. אחרי יומיים, הועבר למחלקה פנימית וכעת מצבו מוגדר קל.

הנתונים הועברו למשרד הבריאות ולארגון הבריאות העולמי, שם יבדקו האם יש קשר לחיסון. בהדסה אומרים, כי רק אחרי שחוסן, התברר כי הוא הבריא מקורונה אך לא ידע שהיה חולה שכן היה א-סימפטומי.

פרופ' דרור מבורך, מנהל המחלקה הפנימית בהדסה עין כרם אמר כי "יכול להיות שיש קשר לחיסון. אנחנו לא יודעים. החיסון יכול לעשות בוסטים של מערכת החיסון במידה שהייתה מעורערת קודם לכן".

הוא עדכן כי "התגלו אצלו נוגדנים, כלומר הוא היה חולה בקורונה בעבר אך הוא לא ידע. יכול להיות שמתחסנים שחלו בעבר ויש להם נוגדנים – החיסון יכול לעורר תגובה מהסוג הזה. אני בשלב הזה לא הייתי ממליץ למחלימים להתחסן".

"העברנו את הפרטים שלו למשרד הבריאות ולארגון הבריאות העולמי, והם מתייחסים אליו מאוד ברצינות", עדכן מנהל מחלקת הקורונה ב'הדסה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר