מה קרה בקדומים?

קרב גרסאות: "מפקד גולני הותקף"; "הפציצו אותי, במכות"

בעוד צה"ל מדווח כי מפקד סיירת גולני הותקף בידי מתיישב - והמערכת הפוליטית מגנה את המעשה - החשוד מספק גרסה שונה לחלוטין, מגובה בתיעוד, לפיה הוא נחלץ לעזרת בנות שנפגעו • צפו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תיעוד התקרית (צילום: ארגון 'חוננו')

דובר צה"ל הודיע היום (ראשון), כי מפקד סיירת גולני סא"ל איוב כיוף הותקף על ידי יהודי בהפגנה שהתקיימה סמוך ליישוב קדומים בשומרון במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק בעת מרדף משטרתי., התוקף, מנגד, מספק גרסה שונה לחלוטין.

בהפגנה שהתקיימה במוצאי השבת סמוך ליישוב, כך נמסר מצה"ל, חסמו מתיישבים את ציר התנועה לכלי רכב, ולאחר שנוצר עומס תנועה במקום, הכוח הצבאי פנה למפגינים והורה להם לפנות את הציר, ומשסירבו, פעלו הכוחות לפינוי המפגינים לצדי הכביש.

בשלב זה, "אחד המפגינים נהג באלימות פיזית כלפי קצין צה"ל, הוא עוכב בנקודה והועבר לטיפול שוטר שנכח במקום. הקצין הגיש תלונה במשטרה", תיאר דו"צ, שהוסיף: "צה"ל מגנה ומוקיע בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה".

הודעה זו גררה תגובות קשות מהמערכת הפוליטית, כאשר משמאל מגנים ומימין מנסים להסביר, ותושבי קדומים הודיעו כי תכנסו הערב להפגנת תמיכה בלוחמי גולני, סמוך למוצב צה''ל ביישוב.

ראש המועצה המקומית קדומים חננאל דורני אמר: "מדובר באירוע חמור בו הותקף קצין צה"ל ע"י אדם שאינו גר בקדומים. אני מגנה ומוקיע כל פגיעה בחיילי צה"ל - בנינו ואחינו להם אנו חייבים חוב גדול. ליבנו עם הקצין ועם חייליו ונמשיך לפעול יחד, במטרה לשמור על ביטחון האזור".

מפקד סיירת גולני, סא"ל איוב כיוף. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

אלא שהחשוד בתקיפה, תושב חוות גלעד, מכחיש את המיוחס לו ומתכוון להגיש תביעה בגין מעצר שווא. לדברי עו"ד יהודה שמעון, החשוד, הוא הגיע אמש עם שמונה מילדיו להפגנת מחאה בצומת קדומים, וכשהעיר לחיילים על כך שהם התנהגו לא כראוי כלפי נערות, הוא הותקף על ידי מפקד הסיירת וחייליו.

"בני ובנות הנוער, כחלק מהמחאה, ישבו על הכביש זמן ממושך", תיאר שמעון, "בשלב מסויים ראיתי חיילים מתנהגים באופן פסול לנערות, אחד מהם במיוחד, אז 'ניגשתי אליו וצעקתי 'אל תיגעו בנערות, אל תיגעו בנערות'".

לדבריו, "החיילים מיד קפצו, ותקפו אותי. אפילו המשטרה הבינה שלא עשיתי כלום. רק היום בצהרים הגעתי עצמאית לתחנה ונחקרתי, ושוחררתי מיד אחרי החקירה. עד להודעת צה"ל לא ידעתי שזה המג"ד, שהיה באירוע עם הנערות".

"עצוב שמפקד סיירת בצה"ל גם מבצע עבודות שיטור, גם פוגע בחופש המחאה הלגיטימי, גם פוגע עם חייליו בבנות, גם תוקף אזרח שמעיר לו - והכי עצוב, שהוא רץ עם דו"צ להכפיש את ציבור המתיישבים. יום עצוב לגולני, לצה"ל ולמדינה", סיכם שמעון, שבכוונתו כאמור להגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה וצה"ל על מעצר שווא ותקיפה.

צפו בתיעוד האירוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר