אחרי ההסכם

מנהיג חמאס לשליט קטאר: לא לנורמליזציה

איסמעיל הניה נפגש היום עם שליט קטאר תמים בן חמד, וקרא לו לא לקדם נורמליזציה עם ישראל, זאת ברקע ההסכם בין מדינות המפרץ, בתיווכו של ממשל טראמפ (העולם הערבי)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: סוכנות הידיעות הקטארית)

על רקע חתימת הסכם הפיוס במפרץ הפרסי בין סעודיה לקטאר, קורא מנהיג חמאס איסמעיל הניה לשליט קטאר תמים בן חמד לא לקדם נורמליזציה עם ישראל.

בעוד בישראל לומדים את השלכות ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין קטאר לערב הסעודית ותולים תקוות כי ההסכם יוביל לשיפור היחסים בין ישראל למעצמת האנרגיה העשירה במפרץ הפרסי, מתפרסמות ידיעות בכלי תקשורת ערביים על פגישה בין שליט קטאר למנהיג חמאס בעזה.

בפגישה בירך הניה את השליט הקטארי על ההסכם שהושג, עדכן אותו על מצב הפלסטינים בישראל - על רקע הבחירות המתוכננות ברשות הפלסטינית - וביקש ממנו לא להסכים לנורמליזציה עם ישראל.

כזכור שלטון חמאס בעזה ממומן ע"י קטאר במיליוני דולרים מידי חודש, הכסף המועבר לעזה באישור ישראלי מאפשר לחמאס לשרוד, וגורם לפרשנים להעריך כי ישראל "מחייה" בפועל את המשטר של חמאס ברצועת עזה על מנת לייצר בידול מדיני בינה לבין הגדה הנשלטת בידי הרשות הפלשתינאית ואבו מאזן.

בישראל מקווים כי ההתקרבות בין הקטארים לסעודים תוביל להתקרבות ישראלית אל ציר האחים המוסלמים שבהובלתה של טורקיה וקטאר אליהן מצטרף גם חמאס בעזה.

הכסף הקטארי שעובר לחמאס מייצר קשר ישראלי-קטארי עקיף, מכיוון שישראל המאפשרת את התמיכה של קטאר בחמאס תורמת לחזק את מעמדה המדיני של קטאר בעולם הערבי.

בתוך כך דווח כי התחדשו הטיסות בין ערב הסעודית לקטאר. הנפגעת העיקרית מהסרת המצור האווירי שבוטל כרגע מעל קטאר, היא איראן, קטאר שילמה לאיראן מאות מיליוני דולרים בשנתיים האחרונות על מנת שתעניק לה מסדרון אווירי שיעקוף את המצור שהטילו עליה סעודיה ושכנותיה למפרץ הפרסי.

בשלב זה איראן גם היא מברכת על ההסכם אך אין ספק כי איראן חוששת ממשמעותו של המהלך המייצר קואליציה סונית רחבה יותר לעומתה, אם כי יש לציין שבשלב זה לא קיבלה קטאר את הדרישה הסעודית לנתק את קשריה עם איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר