החשוד נעצר

כסף למצבה: כך הונה נוכל את ראש הישיבה

במהלך פגישה עם ראש הישיבה על תרומה נכבדה לע"נ אביו, קיבל ה'תורם' שיחה מ'קבלן מצבות' שביקש תשלום. הנוכל פנה אל ראש הישיבה וביקש הלוואה קטנה - ונעלם (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מתחזה לתורם הגיע לאחת הישיבות הירושלמיות, שם נפגש עם ראש הישיבה לו הבטיח תרומה כספית נכבדה לע"נ אביו, עליו סיפר כי הוא נפטר לאחרונה.

תוך כדי הפגישה, קיבל ה'תורם' שיחת טלפון ממתחזה לקבלן מצבות שביקש את התשלום עבור מצבת אביו. הנוכל לכאורה פנה אל ראש הישיבה, וביקש ממנו הלוואה בנימוק: "אין לי כרגע כסף עלי".

ראש הישיבה, שהיה משוכנע כי אכן מדובר באדם העומד לתרום סכום הגון לישיבה, העביר לו אלפי ש"ח - אך אז הוא נעלם, ללא תרומה ועם הונאה לכאורה של אלפי שקלים.

היום (שני) מעדכנת המשטרה כי החשוד נעצר והוגש נגדו בקשה להארכת מעצר. אתמול, אף הוגשה נגדו הצהרת תובע טרם כתב אישום.

במשטרה עדכנו כי בחודשים האחרונים התנהלה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בעקבות תלונה שהוגשה בה עלה כי החשוד (52, גבעתיים) הונה מנהל ישיבה תוך שיצר מצג שווא בו ביקש להתפלל לעילוי נשמת אביו ובתמורה יתרום החשוד סכום של עשרות אלפי שקלים.

תוך כדי פגישתם קיבל החשוד שיחת טלפון ממנה התרשם המתלונן כי החשוד זקוק לכסף להשלמת הליך הקמת מצבה לאביו, ובשל כך התרצה והסכים להלוות סכום כספי של אלפי ש"ח מתוך הבנה כי החשוד צפוי לתרום לישיבה עצמה סכום מכובד בהמשך.

חקירה זו שהחלה העלתה כי מדובר בחשוד הפועל ברחבי הארץ לא אחת ואף נדרש בעניין זה הן בדרום הארץ והן במרכזה.

כמו כן הגיעו החוקרים אל עשרות מתלוננים שגוללו בפניהם את מעלליו של החשוד כמעט לכולם מכנה זהה - מצוקה כספית מיידית רגע לפני שתורם סכום כסף בתמורה לתפילה לעילוי נשמת אביו, כך הונה מהם סכום כולל מוערך של מאות אלפי ש"ח.

פעילות חקירה מורכבת ומאמצים רבים הביאו את חוקרי מפלג ההונאה לאתר לפני כשבועיים את החשוד במרכז הארץ, בדירת בת זוגו בשנים האחרונות, והוא הועבר לחקירה במשטרה שלאחריה נכלא ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת ואתמול (ראשון) הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד לקראת כתב אישום שיוגש על ידי הפרקליטות כבר בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר