"אנו עומדים ביעד"

המכון הביולוגי: "חשוב שיהיה חיסון ישראלי"

על רקע מבצע החיסונים הנרחב, מנהל המכון הביולוגי בו מפתחים חיסון נגד הנגיף, מסביר מדוע חשוב שלמדינת ישראל יהיה גם חיסון בפיתוח מקומי, ומצהיר: "המכון עומד בלו"ז" (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בשיחת הזום (צילום: באדיבות המצלם)

במהלך פגישה שהתקיימה היום (שני) באמצעות ה'זום', הסביר מנהל המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא, מדוע יש חשיבות רבה לפיתוח חיסון ישראלי.

השיחה נערכה בהשתתפות פרופ' יוסף פרס נשיא ארגון ''למענכם'', ד''ר בני דוידסון מנהל המערך המקצועי, יו"ר הארגון הרב יוסי ערבליך ורב הארגון הרב צבי לאו.

עם תחילת הפגישה, פרופ' שפירא הסביר כאמור את החשיבות בפיתוח חיסון ישראלי.

"זו לא שאלה של אם", אמר שפירא, "אלא של מתי הפנדמיה הבאה תגיע ובכל מקרה, ככל הנראה, יהיה צורך לתת חיסון בכל שנה ושנה".

"בשל כך יש צורך לשמור על היכולת של המכון הביולוגי ולא לבנות על חיסונים זרים, בדיוק כפי שמדינת ישראל שומרת על יכולת ייצור של פגזים או לחם", אמר פרופסור שפירא.

פרופ' שפירא במכון הביולוגי (צילום: יוסי לנגטל)

פרופ' שפירא חשף בפני הרב ערבליך ושאר המשתתפים, כי המכון השקיע בייצור ופיתוח של חיסון פסיבי לחולים פעילים אשר יקבלו, כך לפי התכנית, כמות מדויקת של נוגדנים.

זאת בניגוד לפיתוח הקנדי בו ניתנת פלזמה לחולה ללא יכולת לדעת האם יש בדם נוגדנים וכמה, נוסף על נוגדנים אחרים לא רלוונטיים, וכי המכון בראשותו יצר נוסחה מדויקת. ''זה בדיוק ההבדל בין טיל מונחה לפצצת מצרר','אומר פרופ' שפירא.

הרב יוסי ערבליך ציין בפני פרופ' שפירא כי רק בעוד שנה נוכל להבין האם החיסונים הנוכחיים של פייזר ומודרנה יעילים לכל החיים בדומה לחיסוני החזרת והאדמת או שיש ליטול חיסון מדי שנה, ובמקרה כזה, תהיה הסכמה גורפת שעדיף להתבסס על חיסון כחול-לבן ולא לפתח תלות ביצרנים בחו"ל.

עם רוני גמזו אתמול בחיסון השני באיכילוב

לסיום השיחה, פרופסור שפירא התייחס לשאלת "המיליון דולר", של הרב ערבליך, לגבי קצב הפיתוח והעמידה בלוחות הזמנים בשלב הנוכחי וציין כי המכון עומד ביעדים שנקבעו.

פרופ׳ שפירא ביקש מחברי הנהלת הארגון לנצל את ההזדמנות הראשונה שתתאפשר עם תום המגיפה ולבקר במכון הביולוגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר