"לא משרת יהודים"

תביעה: המשלוחן הפלה מסעדות כשרות

שתי מסעדות כשרות בעיר שטרסבורג שבצרפת הגישו תלונה במשטרה לאחר ששליח של חברת משלוחי מזון סירב להעניק להן שירות • החברה: "אפס סובלנות לאנטישמיות" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
משלוחן של Deliveroo בשטרסבורג (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בצרפת: משלוחן סירב להעניק שירות לשתי מסעדות כשרות בעיר שטרסבורג שבצרפת, בשל יהדותן.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית DNA, שתי תלונות התקבלו במשטרה ביום חמישי, משתי מסעדות כשרות בעיר. לפי בעלי המסעדות, שליח של חברת משלוחי המזון Deliveroo סירב להעניק להם שירות.

עורך דין המייצג את אחת המסעדות סיפר כי כאשר השליח הגיע למקום, בירר "איזה סוג מסעדה זו", וכשנאמר לו כי זו מסעדת מטבח ישראלי אמר שהוא "לא משרת יהודים".

באי כוחן של המסעדות הגישו כאמור תלונה במשטרת שטרסבורג. כמו כן דיווחו על המקרה ל'קונסיסטואר' - ארגון הדת של יהודי צרפת, ול-BNVCA - המשרד הלאומי נגד אנטישמיות.

בתקופת הקורונה, בה המסעדות חיות בין סגר לסגר ולא תמיד משתלם להן לממן מערך משלוחים עצמאי, חברות כמו Deliveroo הן הפתרון האידיאלי. כשיש מנה מוכנה, המסעדה מזמינה את חברת המשלוחים שתשנע את המזון ללקוחות, כשבדרך כלל המשלוחן רכוב על אופניים.

חברת Deliveroo הגיבה לפרסומים בהבטחה כי מיד עם סיום הליך חקירת המקרה היא תפטר את המשלוחן: "יש לנו מדיניות אפס סובלנות לאנטישמיות", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר