"קומבינת הצעירים"

דיווח: 'קצב החיסונים הישראלי מבייש אותנו'

הדיילי מייל הבריטי מתלונן "קצב החיסונים הישראלי מבייש אותנו", ומציין, את הקומבינה הישראלית, שבזכותה רבים מהצעירים מתחסנים, בשונה ממה שקורה בבריטניה (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
קורונה בלונדון (צילום: שאטרסטוק)

לפי הבריטים, בישראל מתבצעים חיסונים במשך 24 שעות ביממה, בעוד אנגליה המקפידה לחסן רק אוכלוסייה מבוגרת בשלב זה, חיסונים ניתנים רק בין שמונה בבוקר לשמונה בערב, "אני לא רואה קשישים באים להתחסן באמצע הלילה", אומר השר האחראי על החיסונים, נאדים זהאווי.

האנגלים מביטים בפליאה על ישראל המחסנת קבוצות גיל שאינם בסיכון לפי הדיווחים שהגיעו אליהם כבר בשבוע שעבר דווח כי "100,000 ישראלים בין הגילאים 20-40 כבר חוסנו, רבים מהם אינם בקבוצות הסיכון".

מערכת הבריאות הישראלית 'היעילה' כלשונם, גם היא זוכה לתשבחות על מהירות ויעילות מתן החיסונים, "היינו רוצים לחסן בקצב גבוה יותר אך אם נעשה זאת נעמוד בפני מחסור", אומר השר הממונה, לעומת זאת ישראל נהנית מאספקת חיסונים מסודרת, מציינים בבריטניה בקנאה גלויה.

בבריטניה מציינים את ה"קומבינה" הישראלית המאפשרת לצעירים להתחסן באמצעות מנות חיסון שנפתחו ועלולות להיזרק לפח אם לא יבואו לידי שימוש.

למרות זאת לא הצליחו בבריטניה להעתיק את המודל הישראלי, כך שבינתיים מדווחים בתי החולים כי קשישים שנקבע להם תור לחיסון ולא הגיעו גרמו למנות חיסון רבות להיזרק לפח.

תופעה שדווח אודותיה גם בישראל אם כי בקנה מידה קטן יותר. קשישים אחרים נאלצו להמתין בקור הבריטי שעות ארוכות, עקב קריסת מערכות מחשוב.

כזכור בריטניה סובלת מגל קורונה קשה במיוחד -בעקבות התפרצותה של "המוטציה הבריטית"- ונתונה בסגר מחמיר, שרותי הרפואה במדינה דיווחו על עומס בלתי נסבל.

אל מול המצב הקשה הציגה הממשלה הבריטית תוכנית שאפתנית לחסן עד לאמצע החודש הבא את כל קבוצת הסיכון ברמת הגבוהה ביותר כ-14 מיליון איש, מרכזי חיסון המוניים צפויים להיפתח ולייעל את מתן החיסונים.

עד שתופעל התוכנית המתקדמת "לאט להפליא" לא נותר לבריטים אלא להתבונן בקנאה וללמוד מערכת הבריאות הישראלית, מסכם הדיילי מייל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר