19 עבירות

אישום: עקץ והונה רבנים וראשי ישיבות במאות אלפים

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד ישראל וואזנה בגין שורת עבירות חמורות, במסגרתן, הונה ועקץ ראשי ישיבות, מנהלים, גבאים, סופרי סת"ם וזכייני 'מפעל הפיס' (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ישראל וואזנה, בן 52, בגין שורה ארוכה של עבירות התחזות כאדם אחר וקבלת דבר במרמה לרבות עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי אייל לידני מפרקליטות מחוז ירושלים, בחודש אוגוסט לפני כשנה וחצי, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה ליטול במרמה כספים, בין היתר מסופרי סת"ם, גבאי בית כנסת, מנהלי ישיבות וזכייני "מפעל הפיס".

במסגרת תוכניתו, איתר הנאשם את אנשי הדת, פנה אליהם בזהויות שונות והציג בפניהם מצגי שווא, שלפיו בכוונתו לרכוש מהם ספר תורה או תפילין, או לתרום לבית הכנסת או הישיבה שלהם סכום כסף נכבד, כל זאת ביודעו כי אינו מתכוון לעשות כן.

בדרך זו, רכש הנאשם את אמונם של אנשי הדת, וגרם להם להעביר לו סכומי כסף שונים, במזומן או בהעברות בנקאיות באמתלות שונות, תוך שהוא טוען כי סכומי הכסף יקוזזו מתוך התרומה שיעביר, וזאת על אף שלא התכוון לעשות כן.

על סמך מצגי השווא שהציג הנאשם, העבירו לו אנשי הדת סכומי כסף שונים ואז הנאשם היה "נעלם" והפסיק להשיב לשיחותיהם. לצורך קידום התוכנית, רכש הנאשם עשרות כרטיסי סים, במטרה להסוות את זהותו האמיתית וכדי למנוע מאנשי הדת לאתרו.

במקביל, נהג הנאשם להגיע לחנויות/דוכני "מפעל הפיס" ולרכוש טפסי הגרלה. הנאשם הציג עצמו כ"אבי בן שמעון" או "אבי שמעון", וזאת במטרה להסוות את זהותו האמיתית וכדי למנוע מהזכיינים לאתרו.

הנאשם רכש כרטיסי הגרלה בשווי אלפי שקלים, וטען בפני הזכיינים כי ישלם על הכרטיסים במועד מאוחר, כל זאת ביודעו כי אינו מתכוון לעשות כן. סה"כ קיבל הנאשם במרמה מכל המתלוננים כ-225,000 שקלים.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר