טענות לאפלייה

בשיא משבר הקורונה: בתי החולים הציבוריים מאיימים לשבות

ביום רביעי הבא יעברו כל בתי החולים הציבוריים בישראל למתכונת חירום בלבד​, ולא יעניקו טיפולים שאינם דחופים, זאת במחאה על מצבם הכלכלי ואפלייתם מבחינת תקציבית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לא קרדיט)

ביום רביעי הבא יעברו כל בתי החולים הציבוריים בישראל למתכונת חרום בלבד​ ולא יינתנו טיפולים שאינם דחופים. מנהלי בתי החולים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת- האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה ערכו הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים ומפגן מחאה מול משרד האוצר בירושלים.

7 בתי החולים הציבוריים עומדים לטענתם על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים.

מנכ"ל לניאדו, נדב חן הסביר את הסיבות לשביתה המתוכננת: ״בתי החולים הציבוריים מורעבים ומקופחים במשך שנים רבות. מערכת הבריאות רואה בנו בן חורג של המערכת, סרח עודף שאפשר להרעיב, להשתיק ולטאטא מתחת לשטיח. הצלחנו להתקדם למרות ההרעבה, אבל מגיפת הקורונה טרפה את הקלפים האחרונים שלנו. משרד האוצר פגש אותנו, הבטיח לתת לנו תקצוב שוויוני, אבל לא עמד בהבטחות. אנחנו רוצים תקצוב שוויוני במענקי האיזון, כמו כך בתי החולים".

"התגייסנו למלחמה בקורונה, רכשנו ציוד ותרופות, ובשיאו של גל שלישי אין לנו מאיפה לשלם לספקים שלנו, לשולמנים. מלאי החירום שלנו ירדו מתחת לקו האדום. אם לא יהיה שינוי, ביום רביעי הבא נגיע לקו השחור, לא נוכל לנתח ניתוחים לא דחופים ונתרכז בהצלת חיים בלבד. נעבור לעבוד במתכונת חירום. תושבי ירושלים, נתניה, נצרת ובני ברק זכאים שבתי החולים שלהם יקבלו את אותם תקציבים של תל אביב, חיפה ובאר שבע", אמר חן.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין מסר: ״אנחנו יוצאים למאבק במועקה רבה. לא חשבתי אף פעם שאצטרך לדבר על כסף ומשאבים. במקום לטפל בחולים אנחנו צריכים לבוא יום אחרי יום להתחנן למשרד האוצר לתקציבים. פתחנו את 2021 עם הלשון בחוץ".

7 בתי החולים שנמצאים כאן לא יכולים לסיים את החודש. המצב הבלתי נתפס הזה מסתיים. ביום ראשון נתייצב פה למאהל מחאה ולא נזוז עד שנקבל משאבים להעניק טיפול זהה למטופלים שלנו. משרד האוצר אטום לצרכי הצוותים הרפואיים והמטופלים. אם המצב לא ישתנה, נראה מיטות ריקות ביום רביעי הבא. לא נבצע פעילות שאינה דחופה״, איים מרין.

מנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין אמר: "הגענו לקו שהוא כבר מזמן לא אדום, חצינו אותו מזמן. איך זה יכול להיות שמדינת ישראל במלחמה, והחיילים בחזית, צוותים, נשלחים לקרב ללא משאבים. אין לנו יכולת לשלם להם שכר בסוף החודש. המצב הזה לא נתפס. זה פשוט חלום רע|.

הוא התייחס למצב בבית החולים שלו ואמר, "הדסה מוצפת בחולים, נכון להיום בבוקר מטפלת ב-140 חולי קורונה, ואין לי מאיפה לשלם שכר לעובדים שלי. אני לא רוצה להיות מנהל בית חולים שלא יכול לשלם שכר בסוף החודש. הסאגה הזו חייבת להיפסק. אנחנו לא מחפשים מדליות ולא פרסים, אלא שיתנו לנו את האמצעים לבצע את העבודה שלנו. אני קורא למשרדי האוצר והבריאות, אל תתנו לנו להיות חדלי פרעון. יש לכם את האמצעים לעשות את זה".

שלמה רוטשילד, מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה אמר: "לצערנו הגענו לנקודת האין ברירה. האחריות הציבורית והערכית שלנו לקהילה מחייבת אותנו לצאת למאבק ולצעדים ארגוניים חסרי תקדים, שטרם נראו בבתי החולים הציבוריים בישראל, כשלנגד ענינו בריאות המטופלים, איכות ובטיחות הטיפול והצוותים המלווים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר