תירוצי הישראלים

הסגר השלישי: מ"תפילה בים" ועד מאפיית פיתות

4,917 דו"חות חולקו אתמול בגין הפרת תקנות הסגר השלישי, אך השוטרים והפקחים נתקלים במגוון תירוצים משעשע - החל מאדם שבא להתפלל בים ועד גננת שצילמה סרטון על התחממות כדור הארץ (חדשות)

מחסום משטרתי (צילום: דוברות המשטרה)

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה ממשיך לטפס ולשבור שיאים, וזאת בצל הסגר השלישי ופעילות המשטרה לפיקוח ואיכפת המגבלות השונות, אך אלו נתקלים בלא מעט תירוצים, בניסיון של מפירי הסגר לחמוק מהקנס.

ביממה החולפת (יום שלישי) נרשמו על ידי השוטרים 4,917 דו"חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. 3,193 דו"חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה), בהם גם 1,308 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 96 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 83 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 187 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

ב'ידיעות אחרונות' הביאו הבוקר חלק מהתירוצים של הישראלים, שמנסים לחמוק מהקנס בגים הפרת התקנות. במחסום בקרבת הים בראשון לציון, שאל אחד הפקחים של החברה לביטחון של העירייה את אחד הנהגים: מה עשית בים? והלה השיב: "אני עובד בבת ים, באתי להתפלל".

הפקח הבהיר לנהג: "אדוני, אין בית כנסת בים"; אך הנהג התעקש: "אני מול אלוקים. עמדתי בים והתפללתי לאלוקים".

"אסור לך לצאת מהבית", הוסיף הפקח, והנהג בשלו: "רציתי לעמוד מול אלוקים לבד בים. מבין שטעיתי, יותר לא אפר את הסגר". בסופו של דבר, הפקח ויתר על הקנס: "סע הביתה ושהתפילות שלך יתגשמו".

לפי הפקחים, התירוץ שהכי הרבה השתמשו בו רופא השיניים, במקום השני - מאפייה, ובמקום השלישי: "עשינו ספורט".

לעומת המתרצים, יש אנשים שאומרים אמת, וזוכים לוויתור על הקנס. "אני לא מסוגלת להיות בבית יותר", סיפרה אחת הנשים מתוך הרכב. "ביקשתי מבעלי שיעשה לי סיבוב". הבעל, שנהג ברכב מאשר את דברי אשתו, והפקח מוותר להם.

אחד התירוצים המקוריים, היה של אישה אחת, שסיפרה לפקחים: "אני גננת ומדברת מחר עם הילדים על התחממות כדור הארץ, אז צילמתי להם סרטון קצר על הים".

בתוך כך, במחסום בידוק בכניסה ליישוב רכסים, חשפה אתמול המשטרה קטין מחוייב בידוד, ששהה ברכב עם אמו אחיו והבייביסיטר. השוטרים רשמו לאם קנס בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד לצד דרישה לשוב לביתה יחד עם הקטין כנדרש.

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר