סוער באולפן

קיצוץ קצבאות ותחלואה; ירון זליכה בריאיון

ההחלטה להיכנס לפוליטיקה • ההכרזה שלא ישב עם נתניהו • קיצוץ הקצבאות הילדים וההסתה נגד המגזר החרדי • פרופסור ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, בריאיון לישי כהן (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: הלל רוזנברג)

פרופסור ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, ומי שהיה שותף לקיצוץ הדרמטי בקיצוץ הקצבאות הילדים ב-2003, הקים מפלגה חדשה, מפלגת הכלכלה. מפלגתו נמצאת על גבול אחוז החסימה, והוא צפוי להיכנס לכנסת באמצעות ריצה משותפת עם סיעה נוספת.

בריאיון באולפן 'כיכר השבת' הוא לא מתנצל על דבריו כנגד המגזר החרדי בנאומו הידוע בבלפור, ומצהיר כי אם ייבחר לתפקיד שר האוצר, יקצץ שוב בקצבאות הילדים. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון אמר זליכה: "אני רוצה להזכיר שאני זה שהובלתי את הקיצוץ בקצבאות הילדים, ויש לי את הידע, היכולת והניסיון לפרק את המונופולים. ולכן אני אומר לך כאן, באולפן חרדי, שאם אבחר לתפקיד שר האוצר, אקצץ את קצבאות הילדים בצורה שכל ילד מעבר לילד הרביעי לא יתוקצב בכלל ע"י מדינת ישראל. אנחנו לא מסוגלים לממן יותר את צמיחת האוכלוסייה הזאת".

"אני חושב שלא יכול להיות מצב שבו מדינת ישראל במצבה הכלכלי המורכב ביותר אי פעם, תמשיך לממן משפחות ברוכות ילדים חדשות. ולכן, אם אתה רוצה להביא ילדים נוספים? בשמחה, זו מצווה גדולה - אבל שיהיה על חשבונך".

באשר לנאומו בבלפור אמר זליכה: "קודם כל זה לא נכון, משום שגם אם לא כולם היו חרדים, מרביתם היו כאלו שנכנסו לארץ בלחץ המפלגות החרדיות. הם נכנסו לקפסולות שאיש לא פיקח עיהן".

אומר ממנוה הקורונה רוני נומה, שהוא אישית פיקח על הנושא ושעמדו בתקנים הנדרשים?

"תקשיבו טוב. אם החרדים רוצים להשתלב באוכלוסיה של מדינת ישראל, בכלכלה ובחברה, הם חייבים גם ללמוד לקבל ביקורת ולהגיב עליה בצורה עניינית".

"שום מדינה בעולם לא הכניסה 17,000 וגם לא 700 אנשים מארה"ב מוכת הקורונה, עם או בלי קפסולות, ולא יכול להיות שמכל ביקורת אתם ישר תקפצו".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר