"הקצנה אין-סופית"

נפתלי בנט מתכנן "לטפל במדינה החרדית בתוך המדינה"

יו"ר ימינה אמר היום כי יקים ממשלה על כל חלקי הפוליטיקה הישראלית - "אחרת, איך נטפל במדינה החרדית שבתוך המדינה?" • הראיון כולו עורר סערה במערכת הפוליטית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 13 שם חזר שוב על הצהרתו כי הוא מתמודד על ראשות הממשלה.

בדבריו אמר כי אחרי שינצח את הבחירות, יקים ממשלה עם כל חלקי הפוליטיקה הישראלית. "אחרת", כך תמה, "איך נטפל במדינה החרדית שבתוך המדינה?".

לא רק הציבור החרדי זכה למתקפה מצד בנט בראיון, אלא גם שותפו לאורך השנים האחרונות, ח"כ בצלאל סמוטריץ'. דרכיהם נפרדו, והאחרון הקים את מפלגת הציונות הדתית.

בנט תקף את סמוטריץ'. "אם יש תחרות של להיות עוד יותר קיצוני, מפצל ופרובוקטיבי - אני לא בעניין הזה. הרבה אנשים שהרגישו עד היום שהם לא יכולים להצטרף לימינה בגלל הקצנה ואי כיבוד של אנשים שונים בחברה הישראלית, יכולים להרגיש שאנחנו בית של כל עם ישראל".

"אחת הסיבות להיפרדות היא הקצנה אין-סופית ופרובוקציות. מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי, וכבר 10 שנים שאני מתראיין בתוכניות שמשודרות בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי ואני לא מזדהה כמגזר. אנחנו עם אחד".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ' הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד".

"אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים. אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו".

בנט על גדעון סער: מפלגת בועה

גם מפלגתו החדשה של גדעון סער, תקווה חדשה, זכתה למתקפה מצידו של בנט ואמר כי אין בכוונתו לחבור אליו כי "הוא בעוד מחנה".

"סמוטריץ' אומר, 'אני רק נתניהו'. סער אומר, 'אני לא נתניהו'. אני אומר - לא מעניין אותי. את המצביעים מעניינת שאלה אחרת. מה גם, יש בינינו הבדל מהותי - אנחנו אנשים שעושים, והם מפלגה שנולדה אצל יועץ תדמית בתל-אביב".

"כשאני חרשתי את הארץ בשנה האחרונה, סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה". את זאב אלקין, צבי האוזר וסער עצמו כינה כ"פוליטיקאים ערמומיים. זה מה שישראל צריכה עכשיו? עוד ערמומיות פוליטית? יש לנו את מלך הערמומיות הפוליטית".

ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתגובה: "נפתלי בנט, כדרכו - פזיז וחסר שיקול דעת. כשהוא בלחץ - הוא יורה לכל הכיוונים. לנפתלי בנט אין ולו חלק מזערי ממהישגים ומהרפורמות שבצע גדעון סער למען הציבור בישראל. גם בנט כבר מבין שגדעון סער הוא המנהיג היחיד שיכול להחליף את השלטון ולהוביל שינוי בישראל".

בנט על נתניהו: נותן לגיטימציה לתנועת האחות של חמאס

בתחילת הראיון, התייחס יו"ר ימינה לביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום בנצרת ואמר כי מדובר במהלך פוליטי עם "ציניות בלתי נתפסת".

"איך בנימין נתניהו לא מתבייש להתחבק עם מנסור עבאס, אדם שביקר מחבלים שרצחו חיילים בליל הקלשונים? זו בושה וחרפה". בנט הוסיף בפניה לנתניהו: "איך אתה מעז לתת לגיטימציה לתנועת האחות של חמאס?".

לדבריו, "היחס לאזרחים הערבים צריך להיות שוויוני לגמרי. אבל, לנתניהו אין גבולות? להתחבק עם אנשים שרצחו חיילים? הוא צריך להתנצל בפני עם ישראל. בושה וחרפה".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "השאלה פשוטה: האם בנט יישב או לא עם נתניהו בממשלה? בינתיים בנט מסרב ולא מוכן להתחייב לממשלת ימין. הוא קשר את גורלו לגדעון סער שאין לו ממשלה בלי לפיד ויתר השמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר