רכילות מהודרת

זופניק בכיכר • כל התמונות והנייעס של השבוע

התמונות, הנייעס והסיפורים הפיקנטיים של השבוע - ב"זופניק בכיכר" • מזפנק: איציק אוחנה • והשבוע: הג'ובים החדשים בעיריית ירושלים, מי אשם בנפילה של נתניהו, שלומי כהן אחרי החיסון, משה דוויק אצל הלפרין ו-5 הכתבות הנצפות (זופניק)

זופניק | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

• התרגלתם, אז שלא תתאכזבו, הנה חשיפה: בזמן שכולם בסגר ואנשים יוצאים לחל"ת, בעיריית ירושלים תעשיית המינויים לג'ובים באגף חינוך חרדי פועלת שעות נוספות - לשם שמיים, כמובן.

בשבוע אחרון, קוראי עיתון 'ידיעות אחרונות' נחשפו למכרז לתפקיד 'מנהל האגף למשאבי חינוך חרדי' בעיריית ירושלים. למי שמעוניין, תנאי סף - תואר ראשון ורצוי גם תואר שני. 'זופניק' שמע במסדרונות כי השם החם המדובר לתפקיד הוא שלום אביטל, משכונת 'נוה יעקב' בירושלים, לשעבר מנהל מוסד ברשת החינוך התורני המקורב מאוד להנהגת הרשת.

יום למחרת הגיע מידע חשאי ל'זופניק' - שכידוע מקפיד שלא לקרוא עיתונות שנאסרה על ידי גדולי ישראל, כי במדור 'דרושים' בעיתון 'ישראל היום', יש פרסום על תפקיד 'סגן מנהל אגף חינוך חרדי'. התפקיד, כזכור, שמור לש"ס במסגרת ההסכם הקואליציוני. גם כאן, 'זופניק' שם ידו על השמות החמים בבורסת השמות לתפקיד: יהושע עמרם, בכיר בש"ס שניהל מוסדות חינוך חרדים; יהודה עמר, המשמש כיום כעוזרו של ח"כ ינון אזולאי, שנדבק לאחרונה בנגיף הארור.

מי ינצח בסוף?! 'זופניק' ימשיך לעקוב ולדווח ללא משוא פנים.

המודעות שפורסמו

• כולם חגגו השבוע על הנפילה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדיווח כי ח"כ משה גפני חטף 'התקף לב', ונאלץ לתקן את דבריו. 'זופניק' כאן כדי לחשוף כי אמנם אכן לא מדובר בבעיה לבבית אך האשמים בנפילה של נתניהו הם דווקא אלו מסביבתו הקרובה של גפני, שסיננו את כל מי שניסה לאמת את מצבו הרפואי.

(צילום: לע"מ)

• הרב שלום ארוש מבכירי רבני ברסלב וראש מוסדות 'חוט של חסד' התברך השבוע, יחד עם עוזרו המסור מיכאל בן אבו, אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, תוך שהם זוכים להארת פנים.

• בִּנְאוֹת דֶשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי: מזכה הרבים הרב יגאל כהן השוהה בימים אלו במסע חיזוק במיאמי יחד עם הרב דוד פריוף, ברגע של הפוגה בין שיעור תורה אחד לשני.

• מי מכם שלא צפה השבוע בהשקת מטה הצעירים של ש"ס, בראשות חבר-הכנסת אוריאל בוסו, 'זופניק' כדי להעניק הצצה מאחורי הקלעים, אל האנשים שהיו אחראים להשקה ב'זום' - נתי מור יוסף, איתי גדסי ואבשלום אוחיון.

• הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מסר במוצ"ש האחרון את השיעור השבועי - מול בית מדרש ריק מאדם, מלבד שלושה שזכו להיכנס אל הקודש פנימה, ביניהם ישי כהן שבכובעו האחר, עורך את ההלכה היומית של הראש"ל, המוגשת לכם מדי יום ב'כיכר השבת'.

• בדרך כלל הוא מופיע בפאנלים עם פוליטיקאים ואנשי תקשורת, אבל באחד מימות השבוע, הפרשן ישראל כהן נצפה מתארח דווקא עם סלבס, בתוכניתו של קובי מחט ב'ערוץ 13' לצדם של כוכבי הריאליטי עמרי בן נתן ושמחה גואטה (הבת של...). כאחד הסלבס, בקיצור.

• איש התקשורת אברום דויב גרינבוים, עורך 'הדרך', מסר השבוע הרצאה ב'זום', מטעם מרכז קהילתי השלום בתל אביב - על "מדינה בתוך מדינה - כיצד ניצח הציבור החרדי את הקורונה". למי שפספס, 'זופניק' כאן עם הכותרת: "הטעות של מערכת הבריאות היתה שניסו לעקוף את ההיררכיה ההנהגתית של הציבור החרדי ולפנות לציבור לבד. זה לא עבד". צודק.

• ואילו עורך 'בקהילה', שלמה קוק, השתתף השבוע, פיזית, בשיחה השבועית של רבי גרשון אדלשטיין, במעונו ברחוב ראב"ד בבני ברק. בסיומה, זכה להתברך מאחורי המחיצה ולהיענות במבט חד של ראש הישיבה.

• חובבי הטוויטר, טרום חסימת טראמפ, מכירים את היחס של יאיר לוי, הנחשב לפעיל חברתי, אל כתב 'חדשות 12', יאיר שרקי. עד היום, שרקי לא הגיב לו, עד שיאיר לוי כתב: "אגלה לך גם שאני יושב קבוע עם יאיר שרקי", שרקי, נאלץ להזים את ההודעה וכתב: "אני לא טורח להשיב על השמצותיך ושקריך עליי. אבל גם לי יש גבול: שקר וכזב. לא יושב איתי קבוע ולא באופן מזדמן. פעם אחת התיישבת לידי בבר עם כוס בירה. מיהרתי לסיים את שלי והסתלקתי". לוי, הגיב בדרכו: "עצוב שלא התאפקת ונגררת להשיב, קצת עמוד שדרה יאיר".

• והנה תיעוד מאחורי הקלעים של יאיר שרקי, של שדרן רדיו 'קול חי' אשר גרייבר, שתיעד את כתב הדתות של 'ערוץ 12' משדר מרחובות בני ברק על הסגר השלישי.

יצו פלדמן בחר בדרך מקורית כדי להגיב לכל אותם 'חרדים', שנוהגים להשמיץ את החרדים בתקשורת, בסרטון חד ונוקב.

• אם תהיתם איך נראים אחרי קבלת המנה השניה של החיסון נגד קורונה? הנה, שלומי כהן, בשעות שאחרי. "אם אתם עושים חיסון, פשוט תנוחו מיד אחרי זה, ועדיף לא להמשיך בסדר הים הרגיל", ניפק כהן טיפ משלו והסביר: "הרגשה של חולשה כללית וכאבי ראש, אין חום ולא שיעול". למודאגים שביניכם שרצו לפתוח תהילים, 'זופניק' יעדכן ששלומי כבר התאושש וממשיך לתפעל את הסטורי כבשגרה.

הערב, הוא כבר ליווה את שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בקבלת המנה השנייה של החיסון.

(צילום: שלומי כהן)

• אי שם בירושלים, במהלך הריצה היומית, פגש הצלם שלומי כהן את אבי רבינא מ'קול חי' וארי קלמן מ'בחדרי', וסיפר לעוקביו שהם מכינים את עצמם לבחירות.

• ואם בפוליטיקה עסקינן, הנה הדרמה היומית שמסעירה את מפלגת 'ימינה'. לאחר שהיו"ר נפתלי בנט התבטא נגד החרדים, בניגוד לכל היגיון, האיש החרדי של המפלגה הדתית, יואל שוורץ, הפתיע והודיע כי הוא לוקח פסק זמן מפעילותו וחברותו במפלגה. בום לכל דבר.

"אני מרגיש לא בנוח מהביקורת שלו על החרדים ואני מתנגד לה, אני חושב שהוא טועה בגישה הזו", התבטא שוורץ בקבוצה פנימית והסביר כי "בגלל שהתחלתי לעבוד במשרה מלאה בבית חולים מסביב לשעון, כבר הודעתי לבכירי המפלגה שאני לא מתכוון להיות פעיל במערכת הבחירות הזו ואף ביקשתי לא להיות משובץ ברשימה".

שוורץ ושקד, בימים אחרים (באדיבות המצלם)

אלא שהדרמה לא הסתיימה בזאת. מספר שעות לאחר ששיגר את ההודעה, נטש שוורץ עשרות קבוצות וואטסאפ בהן היה חבר ופעיל למען 'ימינה'.

'זופניק' רץ לבדוק מה קרה: "יואל שוורץ, למה אתה עוזב את כל הקבוצות?".
שוורץ: "קצת לקחת אתנחתא".

• היועצת האסטרטגית איילת פריש הציעה השבוע ב'ערוץ 12' ל'יהדות התורה' לגייס שלושה לקמפיין הבחירות: הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב ישראל מאיר לאו ו... ישי לפידות. אלא שאז התערב היועץ האסטרטגי אבי בניהו, והעיר: "ישי לפידות סגור אצלנו בש"ס". הופס.

ננה הלפרין, אושיית האינסטגרם החרדית, רעייתו של איש העסקים שמואל הלפרין, התמודדה השבוע עם פיגוע תדמיתי שנגרם לה בעקבות הסרט "מחפשת תשובה" של קורין גדעון - שיצאה לבדוק לאיזה חינוך לשלוח את ילדיה ושודר בערוץ 12, בו נראה אחד מילדיה של הלפרין מספר כי "ספרדים מורידים את הכיפה כשהם רצים".

אמירה זו עוררה סערה עצומה ברשתות החברתיות, ורבים האשימו כי מדובר בגזענות. הלפרין, מצדה, הגיבה כי "חצי משפחה שלי מרוקאית מצד הלפרין, חברים הכי טובים שלנו ספרדים, הרב יגאל כהן הוא בן בית אצלנו, אנחנו ממש לא גזענים. צריך להבין, ילד זה ילד, הסתכלות של ילד היא שונה, במיוחד של הבן שלי כילד רגיש, לכן אמרתי בסרט שכשהוא יגדל הוא יבין שונה".

בחשבון האינסטגרם שלה, כתבה הלפרין: "שלום לכולם, להלן תגובתי הרשמית לאור כמה פניות שהגיעו אלי אודות הכתבה אמש ב'ערוץ 12' וחלק דברים הוצאו מהקשרם והובנו לא נכון, שנאמר: "והייתם נקיים מה' ומישראל". בברכת 'לשון הרע לא מדבר אלי' ובזכות 'אהבת חינם יבנה בית המקדש'".

'זופניק' יודע לספר לכם כי בסרט שעלה לאתר 'מאקו' האמירה הבעייתית של הילד - הוסרה, לאור דרישתה הנחרצת של האמא.

• בתוך כך ובצל הסערה, משפחת הלפרין אירחה את הפייטן המזרחי משה דוויק וכוכב הרשת החרדי שוקי סלומון, לצילום קליפ שירי שבת בשולחן השבת המפואר של המשפחה. אם תרצו, הנה ההוכחה שהמשפחה מחבבת ומארחת בביתם את כולם, ללא הבדלי דת וגזע.

• והנה הזמר והיוצר ישי לפידות מדליק נר עם חברים לעילוי נשמת האדמו"ר הזקן. 'זופניק' הזיל דמעה של התרגשות.

• ואילו היועץ האסטרטגי גואל ועקנין, ציין את הילולת בעל התניא עם מיטב הבשרים ובלבוש מסורתי, וזאת בצל הסגר המהודק.

• הזמר פיני איינהורן, שניצל בנס לאחר שהחליק עם רכבו, התפנה לדוג דגים בנהר מקומי בקובל שבאוקראינה, בהצלחה מרשימה.

• המפיק האגדי שלום וגשל התפנק השבוע ב"דרכון ירוק", והפטיר: "לפחות משהו אחד טוב יצא מהקורונה".

• אחרי שריגש מדינה שלמה בדואט עם הילד הערבי - הזמר אבי אילסון נצפה קונה חלות לכבוד שבת קודש.

(צילום: יוני קדם)

• צמד היוצרים הצעירים אלי פרוכטר ואיציק עקשטיין, שהוציאו בשבוע שעבר את מחרוזת הנוסטלגיה, נצפו השבוע ברחובות עיר המוטציה לונדון. לצמד שלום.

• מאחורי הקלעים: אשת התקשורת יעל צין, מגישת תוכנית הנשים ב'כיכר השבת', העניקה השבוע ראיון עם בעלה וילדיה לאריאלה שטרנבך ב'ערוץ 13', על החיים החרדים בצל הסגר השלישי והלמידה מרחוק.

• וזה כבר הפך לפינה שבועית: מי החרדי שקיבל הצעה ממפלגה חילונית? השבוע, מדובר באריאל אלחרר, פעיל תקשורתי חברתי, שקיבל פנייה מאחת המפלגות הגדולות, להצטרף לצוות מטה הבחירות בניסיון לגייס קולות חרדים. 'זופניק' יודע לספר לכם כי אלחרר השיב בשלילה. הסיבה: הוא באמת מאמין שחרדים צריכים להצביע למפלגות חרדיות.

• מומחה הכשרות הרב יוסף דורפמן שהוציא לכולנו את החשק לאכול תותים - אם פספסתם, הקליקו כאן - נצפה מתפנק מהפירות והירקות היפים של טורקיה. העיקר בלי זחלים.

• איש החסד ויו"ר איחוד הצלה בבני ברק, אפי פלדמן, הוזעק השבוע בעלות השחר לחלץ רכב שנתקע ביער סמוך לעיר התורה והחסידות. המשימה הוכתרה בהצלחה.

• יו"ר עמותת 'עדי נגב - נחלת ערן', האלוף במיל' דורון אלמוג, נצפה גם הוא נותן דוגמא אישית ומתחסן נגד נגיף הקורונה. רק בריאות.

• בשמחת הברית השבוע לנכד כתב 'כיכר השבת' אברהם רפאל - זכה הסב המאושר לשבת כסנדק. ויקרא שמו בישראל: שוהם. מזל טוב!

• ברכת מזל טוב גם לכוכב הזמר מארצות הברית, מרדכי שפירא, לרגל הולדת הבת.

• ברכת מזל טוב מיוחדת לאיש היח"צ ומעסקני גור, פנחס פלינקר, ממשרדו של האסטרטג הבכיר יוסי רוזנבוים, לרגל הולדת הבת.

פליקר חוזר הביתה (צילום: פ.ש)

אם אתם באשדוד השבת, אוצו רוצו לקידוש המושקע - בכפוף להנחיות, כמובן.

• רב הסלבס מרדכי חסידים הדליק נר בחדרו המיתולוגי של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זי"ע, לרגל יום ההילולא ה-15 שנערך השבוע, כשהוא לובש את הגלימה של הרב.

חסידים, אף חשף תמונה שלו בצעירותו, כשהוא משמש את הרב כדורי זצ"ל במיטת חוליו, ימים ספורים לפני שנפטר.

ולסיום, 'זופניק' שוב עם הפינה החדשה - חמש הכתבות הנצפות ביותר ב'כיכר השבת' בשבוע האחרון. ואלו הן:

יש לכם סיפור פיקנטי על דמות מוכרת? צילמתם תמונה מעניינת של סלבס חרדים או שלוחי דרבנן מתפנפנים בחו"ל / טורפים במסעדה / בבידוד מה'קורונה' / או סתם באמצע הליך שגרתי מחיי היום יום?
'זופניק' כאן בשבילכם, כל הזמן - לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר