שיא נוראי

וּמִי בַמַּגֵּפָה: 50 חולי קורונה נפטרו ביממה אחת

בשבועיים האחרונים נפטרו 516 ישראלים חולי קורונה. מספר הנפטרים מאז הגעת הנגיף לישראל עומד על 3,860 - חמישים מהם ביום הקודם • המוטציה מברזיל - מדאיגה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (חמישי) עולה, כי מספר הנפטרים ביממה הקודמת שבר שיא מתחילת המגפה: 50 בני אדם שחלו בקורונה, נפטרו.

כמו כן, אובחנו 6,260 נדבקים חדשים בנגיף, מתוך תוצאות של כ-82 אלף בדיקות קורונה - שיעור חיוביים של 7.6%, ומחצות התקבלו.

מתחילת חודש פברואר, בשבועיים האחרונים, נפטרו 516 ישראלים חולי קורונה, יותר מאשר בכל דצמבר (484). מספר הנפטרים מאז הגעת הנגיף לישראל עומד נכון לעכשיו על 3,860.

17 מתוך הנפטרים, היום הסתלקו לעולמם (מנתונים ראשוניים בלבד), ו-50 אתמול - היום שבו נפטרו הכי הרבה חולי קורונה בישראל מאז פרוץ המגפה.

'קדיש' יתומי הגננת לאה קירשבוים ע"ה, שחלה בקורונה ונפטרה (צילום: איתמר קירשבוים)

במקביל, בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,802 חולי קורונה, 1,117 מתוכם במצב קשה, בהם 280 המחוברים למכונות הנשמה.

בתוך כך, במשרד הבריאות הוחלט לערוך ניטור אקטיבי של וריאנטים המתגלים בעולם ועלולים להוות סכנה לבריאות הציבור. "לאחרונה", נכתב בהודעת המשרד, "דווח על וריאנט מברזיל שהתגלה גם ביפן בחוזרים מברזיל. גם בוריאנט זה קיימות מוטציות שעלולות להיות משמעותיות מבחינת קצב הדבקה. כמו בווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי, גם בווריאנט זה נבדקת עמידות החיסון מפניו".

לאור התגלות הוריאנט, מברזיל, ובמיוחד לאור תחלואה גבוהה מאד במדינה זו, משרד הבריאות מקדם המלצה לבידוד במלונית לחוזרים מברזיל בכפוף לאישור הקבינט. עלינו לפעול ככל יכולתנו למנוע כניסה והתפשטות של וריאנטים אלה לישראל", עדכנו גורמי המקצוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר