בקריצה

זעליג מקים מפלגה // ח' רציני

יוגבלו השעות של אירועי השולם זוכער, ויועמד אברך בכניסה שיפקח וידווח על אברכים המעמיסים פיצוחים ועוגות בכיסים • ח' רציני עם מצע המפלגה הלוהט של זעליג (בקריצה, טור)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

זה רק היה עניין של זמן.

כבר מלפני שש מערכות בחירות (משהו כמו שנתיים וחצי) זעליג הבין שהמצב קשה, אולי אפילו התבטא פעם שהמצב "נוירא ואיום" ולולי רב' נחמן שקבע שאין ייאוש בעולם כלל, היה אומר שהמצב מייאש, ממש בגדר כלו כל הקיצין. אך מהמערכה האחרונה הוא חש יותר ויותר ש"הקש שבר את גב הגמל". והחליט לקום ולעשות. וכמו שנאמר "במקום שאין איש" ישתדל וגו'...

הקש היה שזעליג הבחין בהמודיע של השכן בכל בוקר במפלגה חדשה שקמה ופורחת, מפלגות רבות כפטריות אחר הגשם, העניין חרה לו עד מאוד. ולא. עינו לא צרה שאנשים יתפרנסו קצת. אבל ריבוינוי של עוילם בשביל מה צריך מפלגה "לפתרון בעיות הנזילות בבני ברק". או מפלגה "למען הקולנועית לקשיש" ו"העם דורש אופניים חשמליות". וזה מילא, עוד מתקבל.

אבל כשראה בהצצה בהמבשר (משום מה השכן של ההמודיע כעס מאוד כשראה שהוא אוכל עם העיתון עוטף איתו דגים ומחזיר אותו לתיבה), שצעירי בוגרי 'קול השטייגען' מקימים מפלגה שעל דגלה חרוט הצורך לבטל את המקקי"ם בעולם הישיבות ומתחייבים לרכוש גנרטור לכל אברך (יכנס לתקציב!).

זעליג אמר לעצמו ולזוגתו ש"עד כאן". כספי הציבור לא הפקר. והדמוקרטיה נהפכת למרמס. והחליט לקום מהספה ולעשות מעשה.

נטל נייר ועט פרקר, והחל להחתים את חבריו לכוילל. הרעיון היה פשוט בגאונותו.

"לאחר שנחתים את כל גדוילי ישראל" התלהב זעליג "מכל העדות החוגים והזרמים שליט"א וזצלי"ם לדורותיהם, נערוך כינוס יסוד מרטיט עם מיטב לחני ה"ימים" מכל הזמנים בו נכריז בפאתוס מעל בימת הכבוד שזה היום עשה השם וכו' וכו' ואנו זוכים להקים מפלגה שתאחד בתוכה את כל העם (אולי להוסיף שזה בגדר "יחד שבטי ישראל") שמטרתה אחת ויחידה:

להוביל ולהניע מהלכים לטובת אברכי הכויללים מרביצי התוירה, תשב"ר ועקרות הבית ולהקל מעליהם במעט את עול המשא הרוחני הגשמי והנפשי. ולבטל מכאן ולהבא ולמפרע את כל גזירות הקנטוניסטים, הצארים, הצנע, לפיד האב, הבן, קיצוץ הקצבאות של ביבי, מע"מ, הו"ק, גמחי"ם, תשלומי חשבונות, נדרים פלוס, והטענת רב קו. (זה נכנס ברגע האחרון. שכייח לשימי!).

הטפסים נתמלאו בנמרצות ע"י זעליג ובכירי המפלגה, היה ויכוח האם לקרוא לה "והרווח לנו" או "ירבה כספינו" אך לבסוף הוחלט על שם קצר וקליט שבוודאי ימשוך מצביעים רבים, "מפלגת האברכים – כי רק בזכותינו העולם עומד אך חשבון הבנק הולך ומתגמד!", (הציבור היה בהלם איך שזעליג הבריק. ידעו תמיד שהוא מוכשר אבל לא חשבו עד כדי).

במצע המפלגה שעוררה הדים רבים במקווה, נרשמו הנקודות החשובות שיהוו את המדיניות הבלתי מתפשרת לטובת העם, השטייגען והעוינג שבעס . נקבע כי המצע המפורט ייתלה בכל בתי הכנסיות ובלוחות המודעות, בעיתוני אנ"ש ובגשר ז'בוטינסקי. לא נגענו.

א. (מודגש וחתום ע"י הגאב"ד ועו"ד לייתר ביטחון...) בכל מקרה של פירוק המפלגה חלילה, החובות יתחלקו בצורה שווה בין האברכים ויוכלו לשלם בהו"ק.

ב. באם חלילה וחס ושלום יתגלעו חילוקי דעות מה שיגרום שיוולדו מפלגות רבות נוספות, הח"מ שליט"א מתחייבים שלא ייתלו פשקווילים איש על רעהו ולא יפתחו קהילות חדשות בנוסף על הקיימות. והאמת והשלום אהבו.

ג. כל הכספים הקואליציונים, החוקיים ושאינם, בלבן ובשחור, במזומן בצ'קים דחויים ובאשראי יומרו לתלושים של "יש חסד" והתתי"ם ויוחלקו בתורים מסודרים! ברחובות רבי עקיבא באיצקוביץ ובזכרון מוישה שבכל עיר ועיר.

ד. יתבטלו לאלתר! האפשרויות לרכוש מגבות ושמפואים במקוואות. ומאידך יתוגברו באופן מיידי הקרוקסים הפזורים בדגש על זוגות וצבעים תואמים.

ה. יונגשו לציבור: חנויות הפראקים, דוכני העיתונים החינמיים, חנויות לממכר גאלע, ודוארדורנטים ללא בישום.

ו. מחלקי טונות העלונים בבתי כנסיות ייקנסו בסידור הספרים במקומם ובניקיון בית הכנסת על מבואותיו. בנוסף יחוייבו להיות ערים ולסכם את דרשת ליל שבת בפני הציבור.

ז. יוסדר בתוך 90 יום מיום השבעת הממשלה הנושא הכאוב של עליות שלישי ושישי. המה יחולקו בצורה שווה ושוויונית בין המתפללים הקבועים, ללא הבדל עיסוק / אורך הזקן. כמו"כ ה"מי שבירך" יהיה אחיד והתרומות יהיה בשקלים ובסכום עגול.

ח. יוגבלו השעות של אירועי השולם זוכער. ויועמד אברך בכניסה שיפקח וידווח על אברכים המעמיסים פיצוחים ועוגות בכיסים. (העבריינים יורחקו משולם זוכערים למשך חודשיים – בכפוף להחלטתו של יו"ר וועדת הכספים לעוינג שבעס).

ט. תיאסר בחוק יסוד הקמת מפלגות חדשות בדגש על חרדיות. ריבוי המפלגות גורם למחלוקות ולסכסוכים קשים. לביזוי כבוד התורה ולומדיה ולשחיקת המפלגות הישנות המושתתות ע"י מרנן ורבנן. (האיסור לא יחול על מפלגת "האברכים וכו'".

י. תינתן אפשרות לבחירת סכום התשלום בארנונה, איש כפי יכולתו, וכן יועברו כל תקציבי הספורט והתיאטראות למלגת ה"דתות" ולארגון "אנחנו וצעצועינו". וקצבאות הילדים יוחזרו רטרואקטיבית כלפני שקוצצו, בתוספת ריבית והצמדה.

ד"ר שי שקד כמעט התנגש ברכב שלפניו כשהשתלב בכביש גהה דרום וניסה להבין את כרזת הבחירות הענקית שזעקה מעל הגשר "שלישי ושישי לכולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר