"כוכבי המדבר"

הצעירים הבדואים שיפצו את הקברים שחילל תושב הפזורה

יוזמה מרגשת ומרעננת: צעירים בדואים התגייסו בסוף השבוע האחרון וטרחו מספר שעות בשיפוץ בית העלמין, שכמה ממצבות קבריו חוללו על ידי תושב הפזורה. "יש לנו פנים יפות" • צפו (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: כוכבי המדבר)

בעקבות ההשחתה והביזוי שנעשו בקברי יהודים בנגב, בידי פלסטיני וחברו המתגורר ב'פזורה' הסמוכה, קמה לה יוזמה נגדית, שגייסה צעירים בדואים לשפץ את המצבות המחוללות.

כזכור, בשבוע שעבר תועדה שבירת קברים בבית העלמין נבטים, והעבריינים הצעירים שביצעו זאת אף תיעדו את עצמם בשעת מעשה והעלו את הסרטון לרשת החברתית טיקטוק. יממה לאחר מכן, השניים נעצרו.

בעקבות כך, קבוצת בני נוער מהקהילה הבדואית, תלמידים מבית הספר למנהיגות של הארגון היהודי-בדואי 'כוכבי המדבר', הגיעו בערב שבת לבית העלמין שבמושב, שיפצו ותיקנו את הנזקים במקום והעבירו כך "מסר של אהבה ותקווה".

במשך שעות הם עבדו, מחקו כתובות גרפיטי, צבעו, אספו שברי קברים ותיקנו את כל מה שאפשר. חברי הארגון בילאל אלנבארי וסעד אבו אייאד, שפעלו לתיקון ההרס בבית העלמין, אמרו: "את כדור השלג של השנאה וההסתה אנחנו חייבים לעצור".

"למעשים שלנו יש אמירה מעבר לתיקון המיידי", הם הסבירו: "אנחנו מעבירים כאן מסר לשני הצדדים: גם לחברה היהודית, אבל גם פנימה לחברה הבדואית, שכולם יידעו שאנחנו מתנערים ממה שקרה ושבני הנוער של החברה שלנו יראו שמעשים כאלה לא נותנים להם יוקרה אלא הפוך. אנחנו לא נקבל את זה, ולא נעבור לסדר היום".

אדם אל אסד, מנהל תכנית הבוגרים בארגון 'כוכבי המדבר', הוסיף: "היינו רוצים שכל החברה הישראלית ששמעה על הוונדליזם תשמע גם על התיקון. שנרגיש, שגם הפנים היפות של החברה הבדואית הם חדשות מספיק חשובות, ושנוכל להמשיך להפיץ מסר של אחדות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר