זעזוע בפתח תקווה

שני בתי כנסת נפרצו; ספרי התורה חוללו והושלכו על הארץ

שני בתי כנסת נפרצו הלילה בפתח תקווה, כאשר הפורצים אף חיללו את בתי הכנסת, תוך שהם מבזים את ספרי התורה ומשליכים אותם לארץ. ראש העיר: "מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בשבט תשפ"א | 18.01.21
ספר תורה שחולל (צילום: לפי סעיף 27א')

שני בתי כנסת נפרצו הלילה (שני) בפתח תקווה, אך הפורצים לא בחלו בשום דבר וחיללו את בתי הכנסת, תוך שהם מבזים את ספרי התורה ומשליכים אותם לארץ.

הפורצים, גנבו כלי כסף וכסף מזומן מקופות הצדקה שהיו במקום, אך בנוסף, כאמור, חיללו את ספרי הקודש.

בתי הכנסת שנפרצו הם סמוכים האחד לשני - בית הכנסת "אהבת דניאל" ובית הכנסת "חן הצפון", ברחוב שלומציון המלכה, הסמוך לצומת סגולה בעיר.

ראש העיר רמי גרינברג, שהפיץ את התמונות מבית הכנסת, הביע מחאה וזעזוע מהמראות הקשים והבטיח כי הדבר לא יעבור לסדר היום.

ספר התורה מחולל על הארץ (צילום: לפי סעיף 27א')

"לצערי, נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון", כתב ראש העיר בהודעתו. "כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו ספרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקווה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין".

בהמשך, הודיע ראש העיר כי "במקביל לעבודת המשטרה שתימשך בתקופה הקרובה, הנחיתי את אגף האבטחה העירוני להגביר את פעולות האכיפה ולסייע ככל הניתן בתפיסת הפורעים חסרי הלב".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת, הלילה, סמוך לצומת סגולה בפ"ת. מהמקום נגנבו כלי כסף וכסף מזומן מהקופות במקום".

הפריצה בבית הכנסת והשחתת הארון (צילום: לפי סעיף 27א')

ח"כ משה ארבל (ש"ס), תושב העיר, מסר בתגובה: "המראות הקשים משכונת חן הצפון בפתח תקוה מזכירים ימים אפלים בהיסטוריה. אני סמוך ובטוח כי רשויות אכיפת החוק יעשו הכל בכדי לשים את ידם על הפורעים הארורים שביזו את כבוד התורה".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה', תושב העיר, שוחח עם מפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשד על הפירצה החמורה וחילול הקודש. ממ"ז מרכז אמר כי יעשה הכל לתפוס את הפורעים ולמצות את הדין עמם. ח"כ ברוכי הודה לו על שיתוף הפעולה ועמידתו למען כלל הציבור בפרט בימים אלו בהם ישנם אתגרים רבים העומדים על הפרק.

חה"כ אוריאל בוסו הגיע לזירת האירוע ונפגש עם הגבאים במקום בו הושלכו ספרי התורה. "כתושב העיר בפרט וכיהודי מאמין בכלל", אמר חה"כ בוסו, "חובתנו להביע מחאה נוכח אירועים מהסוג הזה אני מאמין שהצוות המקצועי שהגיע למקום יקח את הממצאים ויגיע לפורעים למצות איתם את הדין".

חה"כ אוריאל בוסו בבית הכנסת (באדיבות המצלם)

יו"ר 'יהדות התורה' בפתח תקווה, ישראל פרידמן, מסר כי "התמונות מחילות בתי הכנסת פוצעות כל מי שלב יהודי בקרבו וכי העובדה שמדובר בכמה בתי כנסת מעידה שיש כאן מעשה מחושב ומתוכנן. העיר פתח תקווה מתאפיינת בסובלנות ובחיים משותפים של מגזרים רבים וכל מעשה נפשע שכזה יוצר מחלוקת וקיטוב דווקא בימים אלו שנדרש מאיתנו להרבות באחדות ואהבה".

שר ירושלים והמורשת, רפי פרץ, יו"ר 'הבית היהודי', הגיב גם הוא ואמר כי הוא "מזועזע מהפריצה לבתי הכנסת בפ"ת. מראות של ספרי תורה זרוקים על הרצפה, חילול בתי הכנסת, הם מראות נוראים ומזעזעים. מעשים שלא יכולים לעבור לסדר היום!".

בעקבות הודעה שהופצה בה תהו הכותבים האם זה התרחש "בעקבות ההסתה של גורמים בעירייה נגד הדת?", הגיב ראש העיר בחריפות: "וזו ידיעה שנסחו המאכרים של המפלגה שאמורה לייצג את הציבור החרדי. בכל דבר מנסים ללבות אש ולסכסך. מתבייש בהם. מקווה שגם אתם".

  • תמונות אלו מופצות ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונות נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007
(צילום: משה חיים ר.)
(צילום: משה חיים ר.)
(צילום: משה חיים ר.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר