מיליונים לכנסיות

הרבנים החרדים: "רק אנחנו לא קיבלנו כסף"

בעוד מוסדות דת נוצריים קיבלו מיליוני דולרים מממשלת ארה"ב בעקבות נגיף הקורונה, 'איגוד הרבנים' שמייצג כ-950 רבנים חרדיים לא יתוקצב: "מידע שאינו ניתן לאימות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב דוד כץ (צילום: מתוך טוויטר)

רבנים חרדיים בארצות הברית מתלוננים על כך שהם אינם מקבלים פיצויים ממשלתיים, למרות שלכנסיות ניתנו מענקים גדולים.

הרב דוד כץ, מנכ"ל 'איגוד הרבנים' האמריקני, שמאגד בתוכו למעלה מתשע מאות וחמישים רבנים חרדיים מרחבי ארצות הברית, העלה את הדברים בראיון ל'ניו יורק פוסט'. לדבריו, "אני תוהה האם אין כאן כבוד למוסדות רבניים".

האיגוד הגיש בקשה למינהלת העסקים הקטנים של ממשלת ארצות הברית, למענקים בסך 35,000 דולרים - סכום קטן שיוכל לשמש לצרכים מינימליים ומצומצמים בלבד, אך גם בקשה זו נדחתה.

בזמן שכנסיות ומוסדות דת נוצריים ברחבי ארצות הברית קיבלו מענקים בגובה מיליוני דולרים כל אחד, בקשת 'איגוד הרבנים' נדחתה, כאשר התגובה הרשמית של מינהלת העסקים הקטנים היא "מידע שאינו ניתן לאימות".

"אני תוהה, מדוע ארגון שמאגד כל כך הרבה רבנים לא נמצא בראש סדר העדיפויות", אמר כץ ל'פוסט'. לדבריו, תקופת הקורונה הקשתה מאד על פעילותו: "כמנהל ארגון, אנשים תמיד מבקשים ממני עזרה ואני תמיד מנסה לעזור, אבל הפעם לא יכולתי לעזור".

"מכיוון שזה מצב חירום, כנראה הייתי משתמש בתקציבים כדי לתת לכמה שיותר רבנים מצות לפסח, או שהייתי מנסה לתת את זה לכמה שיותר משפחות נזקקות - 300 דולר, 400 דולר לחגים כדי לקנות נעליים לילדים או משהו כזה", אמר כץ. "לא הייתי משתמש באגורה אחת עבור הוצאות משרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר