טור דעה • צפו

התפרצות הנגיף: אבל אשמים אנחנו / ישי כהן

צריכים לומר את האמת: די להאשים את כולם ולזרוק את האחריות על אחרים. גם אנחנו אשמים. הגיעה העת לעצור עם ה'אכלו לי, שתו לי' ולדבר על גורמי התחלואה • טורו של ישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ )

מסיתים נגדנו? ברור. שונאים אותנו? ידוע. משתמשים בתחלואה בציבור החרדי כדי להאשים אותנו? גם נכון. וכל זה, כי לצערנו יש כאלו שגם בזמן המגפה עושים הכל כדי לפלג ולא לאחד.

אבל, צריכים לומר את האמת: די! די להאשים את כולם. די לזרוק את האחריות על אחרים, כאילו הכל בסדר אצלנו.

אנחנו שומעים לצערנו את כרוזי הלוויות, רואים את המודעות על הנפטרים במגזר, הכתבות על המאושפזים קשה. מבוגרים לצד צעירים. משפחות שמתרסקות. יולדות שנמצאות בסכנת חיים.

וברקע יש את העובדה הקשה ש-30% מהמאומתים בישראל ביממה האחרונה - הם מהמגזר החרדי, שמונה כידוע רק כ-12 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל. לצד זה, העובדה היא שכל הערים החרדיות הן אדומות-בוהקות, ואחוז הבדיקות החיוביות כפול מהמגזר הכללי.

את המספרים הקשים האלו - לא התקשורת ולא ליברמן הביאו עלינו. אבל אשמים אנחנו. כן, אנחנו. כולנו. כמעט כולנו, יותר נכון.

הגיע הזמן שנצא מהבועה הזו שכל תיעוד מהפרה בוטה של ההנחיות, כמו חתונה המונית במקום סגור ללא מסכות, הופך לפרסום אנטישמי. כן, גם אם לשיטתכם מפרסם התיעוד שונא חרדים, יש רגעים שצריכים לעזוב את המפרסם ולהסתכל על התיעוד.

ובלי קשר לתחלואה ולהפצת המחלה, לנזקים הבריאותיים ולנפטרים כמובן: איפה האחריות? איפה האחריות גם לשנאה שאתם גורמים? אתם - אלו שמפרים את ההנחיות בריש גלי. אתם אשמים בשנאת החרדים, לא פחות מהמסיתים עצמם.

נכון. ברור לי שגם את הטור הזה לא כולכם תאהבו. אבל הגיע הזמן לעצור עם ה'אכלו לי, שתו לי'. זהו הזמן בו חובה לדבר על התחלואה, על החולים ועל אלו שגורמים להם, ופחות על ההסתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר