ה-FBI בודק

החשש: חיילים תומכי טראמפ יתקפו מבפנים

מפקדים הונחו לבדוק את חייליהם מתוך חשש כי יש ביניהם כאלו המזדהים עם אידיאולוגיות קיצוניות וינסו לפגוע מבפנים בהשבעת ביידן • ה-FBI הצטרף להליך הסינון בצבא (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חיילי המשמר הלאומי בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

25,000 אלף חיילים מהמשמר הלאומי של ארה"ב מוצבים ברחובות וושינגטון לקראת השבעת ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית, ביום רביעי השבוע.

אחרי הפריצה לגבעת הקפיטול ביום בו אושררה הנשיאות, נערכים בארה"ב במלוא הרצינות במטרה למנוע הישנות מקרים אלימים, ולאפשר את טקס ההשבעה ללא אירועים חריגים.

אך כעת חוששים גורמי הביטחון כי דווקא מקרב אותם חיילים, ישנם כאלה בעלי אידיאולוגיה קיצונית, המזוהים לאותם קבוצות קצה התומכות בנשיא טראמפ, העלולים לתקוף מבפנים ולשבש את טקס ההשבעה.

לכן, במקביל להליך הבדיקה הפנימי בצבא, החל ה-FBI לערוך בדיקות לכל אחד מאלפי החיילים. מזכיר הצבא, ראיין מקארתי, אף הנחה את המפקדים לפקוח עיניים ולעקוב אחרי פקודיהם.

בנוסף, לוחמים מתוך המשמר הלאומי מקבלים תדרוכים כיצד לפעול מול איומים של חבריהם. עם זאת, הדגיש בשיחה עם סוכנות הידיעות אי-פי כי הבדיקה טרם העלתה חשודים.

הוא הוסיף, "אנחנו צריכים להיות ערים לכך ולהשתמש בכל המנגנונים שיש לנו כדי לבדוק ביסודיות את הגברים והנשים האלו שיתמכו במבצע כמו זה".

בהצהרת הצבא נמסר: "המשמר הלאומי של וושינגטון הבירה גם מספק הכשרה נוספת לאנשי השירות עם הגעתם כך שאם הם יראו או ישמעו דברים לא הולמים, הם ידווחו על כך לשרשרת הפיקוד. אין מקום לקיצוניות בצבא ואנחנו נחקור כל דיווח באופן פרטני וננקוט את הצעדים הדרושים".

"הצבא מחויב לעבוד בצמוד עם ה-FBI בזמן שהוא מזהה את אלו שהשתתפו במתקפה האלימה בקפיטול כדי לקבוע למי מהם יש קשר כלשהו לצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר