'המבקר' • צפו

"הסיוט הכי גדול של היטלר"; ניסים בלאק בראיון מיוחד

הזמר והיוצר, הראפר הבינלאומי ניסים בלאק בראיון באולפני כיכר השבת מספר מה מניע אותו. מדוע החליט לשחרר כל שבוע שיר חדש ומדוע הוא מרגיש כבר יציב ביהדות (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: הלל רוזנברג, מולי הרשקוביץ, יוחנן בלייך)

הזמר והיוצר, הראפר הבינלאומי ניסים בלאק, שהפך בשנה האחרונה לאחד הכוכבים היהודים המצליחים בעולם בראיון מיוחד באולפני כיכר השבת בו הוא מספר על השנה שלו בצל הקורונה, ההחלטה דווקא להגביר באופן משמעותי מאד את היצירה שלו בתקופה זו ומדוע הוא חש יציב הרבה יותר בחייו.

לפני שנה הוציא בלאק את הלהיט הגדול ביותר שלו "הקפצת מולדת" שזכה לכ-4.5 מיליון צפיות ביוטיוב. בשיר הוא מכריז על עצמו כ"סיוט הכי גדול של היטלר" בשל היותו גם יהודי וגם שחור, שני גזעים אותם שאף הצורר הנאצי להשמיד. הקליפ עורר בו עניין בינלאומי גדול ואז הגיעה הקורונה ועצרה את הכל, "הוצאתי את זה בינואר, הייתי בניו יורק והזמינו אותי ללוס אנג'לס כי כל חברות התקליטים רצו לפגוש אותי. אז הלכתי לביקור בהוליווד ואז כשחזרתי לארץ קצת לפני פורים, הכל נעצר, כל העולם. אף אחד לא ידע מה יהיה, אבל אני ראיתי בזה ברכה מהשם בשמים. בגלל שזה הכריח אותי באופן אישי להסתכלות עצמית ועזר לי ולראות דברים" אומר בלאק.

"זה היה כמובן זמן טוב גם למשפחה אבל גם יותר זמן להתבודדות ולמשפחה, אבל גם זה נתן לי להמציא את עצמי מחדש מוזיקלית ולהיות מסוגל להוציא שירים חדשים, אני מוציא עכשיו כל שבוע שיר חדש", הוא מספר.

לשאלה מדוע הוא בוחר דווקא בתקופה כזו, פחות כלכלית, בלי הופעות, להוציא שירים רבים כל כך הוא עונה בתשובה רוחנית, "אם העולם היה פתוח כנראה שלא הייתי עושה את זה, הייתי עסוק בסיבובי הופעות. זה לא נורמלי להוציא כל שבוע שיר חדש אבל דווקא בתקופה הזו אנשים יושבים בבית ואין להם משהו לעשות למה לא לתת להם תוכן, היום כולם נותנים המון תוכן, אני חושב שזה ראוי מאד. אם זה קורה בצד של ה"קליפה" אז זה צריך לקרות גם בצד של הקדושה לתת תוכן כל הזמן ואני מאד נרגש לראות מה נוצר מזה".

הוא מספר על ההחלטה לשיר דואט עם הזמר החסידי לוי פאלקוביץ' ובכלל על הדואטים הרבים בהם הוא משתתף, "אני אוהב אתגרים", הוא אומר בחיוך.

הוא מתייחס לזהותו כשחור ויהודי יחד ואומר, "אני חושב שזה חשוב, לדעת שכשהשם מביא משהו מבחוץ - "רחוקים" והשם מביא אותם פנימה. רבי נחמן מדבר על זה ורבי נתן מדבר על זה, שזה כמו "לבושים חדשים" שהשם מביא. הוא מוסיף גרים ובעלי תשובה ליהדות כדי להביא משהו חדש, להתחדש".

הוא מדגיש, "הייתי צריך להבהיר דברים, שהעובדה שנתתי את חיי להשם והצטרפתי לכלל ישראל, זה לא אומר שאני מרגיש שאני פחות במי שאני. מצד השני, וגם היהודים צריכים להבין שמה שעזבתי מאחוריי זה לא משהו רע או משהו כזה. זה ניצוצי קדושה ואני חלק גדול מזה ואני יכול להעלות אותם".

הוא מתייחס באופן גלוי וישיר לנושא היציבות של מוזיקאים חוזרים בתשובה וגרים, שחלקם השילו לאחר כמה שנים את היהדות מהם ואומר, "זה מה שהרבה אנשים פחדו, יש הרבה זמרים יהודים שניסו לשלב את שני העולמות וזה לא כל כך הצליח להם במושגים של שמירת האידישקייט שלהם. איבדנו אותם. אני גם פחדתי מזה. הרבה אנשים לא נותנים לעצמם מספיק זמן כדי להתייצב ולהבין מי הם. הם עושים תשובה והם ב"ריבוי אור" ובבת אחת הם רוצים לקרב את כל העולם, מיד כמו "בום בום". הם לא יציבים, הם גם פעמים רבות לא נשואים", אומר בלאק ומסביר כי העובדה שהוא התגייר יחד עם בני משפחתו הקלה עליו מאד את התהליך.

הוא מסביר מה מייצב אותו מבחינת היהדות בהוראת מורו ורבו הרב שלום ארוש, מספר על התכניות הרבות שלו בעולם המוזיקה וחושף גם כמה שירים חדשים נקבל ממנו בתקופה הקרובה.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

מוטי וייס - חי חי חי

דניאל אדמון - סיפור שלא נגמר

מאיר מסוארי - ותחזינה

דני פלגון ויוני Z - אשירה

לולי תורתך - תלמידי, רבני, בוגרי והורי תלמידי דרכי תורה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר