עוקבים בדאגה

75% תמותה: הנגיף הבא המאיים על העולם

ארגון הבריאות העולמי ומומחים בינלאומיים עוקבים אחרי וירוס הניפה שכבר התפשט בעבר נקודתית וגרם למאות הרוגים, בחשש כי הוא יהפוך למגיפה העולמית אחרי הקורונה (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מומחים בינלאומיים וארגון הבריאות העולמי עוקבים בדאגה אחרי אחר וירוס הניפה (Nipah), אותו הם מכנים כבעל פוטנציאל להפוך למגיפה העולמית הבאה.

נתוני הנגיף, שכבר הופיע בעבר מספר פעמים אך לא התפשט ברחבי העולם, מדאיגים במיוחד: 75 אחוזי תמותה, ללא שום תרופה, טיפול או חיסון יעיל בינתיים. לשם השוואה: מגיפת הקורונה גורמת לכמחצית אחוז תמותה בלבד.

כמו הקורונה, גם נגיף הניפה עובר מבעלי חיים לאנשים, בדגש דרך עטלפים. כן, בדיוק כמו תחילת התפרצות הקורונה בשוק של מחוז וואהן הסיני.

הסימפטומים הראשונים הם חום, כאבי ראש, נמנום ואחריו בלבול ובלבול מנטלי, במקרים חמורים התסמינים יכולים להתקדם ולהגיע למצב של תרדמת תוך 24 עד 48 שעות.

בדומה לקורונה, נגיף הניפה עובר גם הוא במגע בין בני אדם. בין תוצאות ההידבקויות בנגיף" דלקת המוח ומחלת הנשימה.

גם החולים המועטים שיצליחו להבריא מהמחלה, עשויים לסבול מבעיות נוירולוגיות לטווח ארוך, כולל שינויים במצב הרוח והתקפי פרכוסים.

בניגוד לנגיף הקורונה, זמן הדגירה של הניפה ארוך משמעותית. 45 ימים, בהם הנשא לא יודע כי הוא נדבק בנגיף, וכך - הוא יכול להדביק בפרק זמן זה אלפי אנשים, ללא ידיעתו.

לכן, מבחינת ארגון הבריאות העולמי הניפה נמצא בעשירייה הראשונה של רשימת הנגיפים אחריהם עוקבים בדאגה, ומנסים לחקור את דרכי התפרצותו במטרה למנוע את התפשטות המגיפה העולמית הבאה, שעלולה להיות קטלנית בהרבה מהקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר