"הרגו את דוד שלי"

האם "הרבנים ********"? // הרב דב פוברסקי

"רבנים ********", פתח איש התקשורת הוותיק את תוכניתו, זוהי הסתה, אך האם הדוד שלי רבי שלום פוברסקי זצ"ל היה צריך למות? כי משהו שלא הקפיד - הדביק אותו? • טור (דעות)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"רבנים ********", כך פתח איש 'כאן חדשות' אריה גולן את חדשות הבוקר בשעה 07:00, כדי להצדיק את דבריו ולהוכיח שהם לא נולדו היום כסוג של גחמה של איש תקשורת, הוא מצא לנכון לצטט את מי שככל הנראה היה מורו ורבו, ראש הממשלה לשעבר שמעון פרס.

שמעון פרס, שחווה על בשרו כ'בומרנג' תרגיל מסריח שטפח לו בפניו, בזמן שציפה שנציגי המגזר יילכו איתו ויעזרו לו להיות ראש ממשלה, שידיחו את יצחק רבין מכס ראה"מ, ויצביעו עבורו בהקמת ממשלה חליפית, הפנו לו גב ברגע האחרון, כך שממשלת רבין נפלה, וממשלת פרס לא קמה.

מרוב כעסו ותסכולו, הוא פלט את צמד המילים הנורא – 'רבנים ********', ומאז ועד היום, הותר דמם של הרבנים, גולן כמו מתנצל, או מצדיק את דבריו, שהרי מפי גדולים הוא למד ואותם הוא מצטט, וכן הוא חזר על אותה עוולת באומרו - 'רבנים ********'.

אילו היה מאן דהוא מצטט פוליטיקאי מהימין, או מהמגזר, כזה שהתבטא ביטוי דומה כנגד הציבור הערבי, או כנגד הקהילה הידועה – אין ספק כי היה חוטף קיטון של שופכין, והיה גם מסתכן בחקירה תחת אזהרה – בחשד להסתה.

אבל כנגד רבנים זה אחרת ומותר ואולי אף רצוי... כך לשיטתם.

האמת, מאד נוח לנו לתקוף את השדרנים, ואת הפוליטיקאים ולהטיח בהם שהם שונאים חרדים לתיאבון. זה עושה לנו טוב ושם אותנו במקום של טובים ונרדפים.

אך הבה ננסה ולו לרגע אחד, לשכוח שאנו חרדים, שאנו שייכים לקבוצה, שאנו הצודקים והצדיקים, שעלינו העולם עומד – נשתדל ככל שזה רק אפשרי.

לפתוח מהדורת חדשות, או לצפות בסרטון שמראה את השטח כפי שהוא עולה בעדשת המצלמה – ברוב המקרים מצלמים מתוכנו שמתעדים ושם נראה איך זה נראה הפרת ההנחיות, שכל כולן של ההנחיות או לפחות ברובן המכריע, הם כדי להציל את כולנו ממוות ומתחלואה קשה.

לא צריך לדבר בסיסמאות, כל אחד מאיתנו יכול לתת כמה שמות של נפטרים שהוא הכיר שחיו לידו, או מבני משפחתו, חולים מסוכנים ואחרים, כאלה שאבדו את פרנסתם.

אך יחד עם זאת, יש להכיר העבודה הכאובה שמקיימים חתונות ללא הכרה, בניגוד להנחיות, עושים מה שבראש שלנו, כאילו אין מחר, וכאילו ההנחיות הם סתם המצאה של מישהו ציוני שהחליט למרר את חיינו, וההדבקות והתחלואה לא עוצרים באדום, ומכים בנו ללא הבחן, ומשם הדרישה למלוניות, ובמקביל נותנים בעיטות בצורה פיזית לשוטרים שבאים לאכוף ההנחיות – גם הם מצולמות.

נו, אז איך זה נראה, תמונה אחת שווה אלף מילים, ולא יעזרו כל הסברים, שמדובר בקומץ והם לא מיצגים רק את עצמם והרוב הדומם מדמם בגללם ללא עוול בכפו.

עדיין תמונות, עדיין הם משקפות מציאות שהיא לא שקר, מציאות שהיא אמיתית, כמה שהיא כואבת. אז אם זה לא חילול ה' – אז חילול ה' מהו".

נכון, ישנם עוולות, גם בהנחיות וגם ביחס לחרדים, ויש רבים שכאלה, בנושאים מגוונים גם בימי הקורונה, חוסר ההכרה והבנה מה זה מקוואות לנשים, מה זה בתי כנסת ולימוד תורה – כן יש פערים, הם מקוממים ומרגיזים כאחד.

ושלא לדבר על ההפגנות בבלפור, הם כאילו מצוותם וחובתם נכתבה ונאמרה 'כתורה למשה מסיני' – ברור שזהו לא משה ולא סיני ולא תורה שאנו מכירים וגדלנו עליהם.

אך האם בשל כך אנו מצווים לשפוך את המים עם התינוק, האם בשל כך, אנו אמורים לזלזל במצוות פיקוח נפש, וביצירת חילול ה' שהוא הגרוע מכל?

האם בשל כך, הדוד שלי היקר רבי שלום פוברסקי זצ"ל היה צריך למות? כי משהו שלא הקפיד - הדביק אותו.

נכשלנו ובגדול!

אז מה לנו להלין על אריה גולן או על אחרים, בואו נחפש את עצמנו, נוקיע את אלו ששופכים דם נקיים של המתים שמתו, ודם החיים בהכפשת הציבור כולו.

ולא נמצמץ, ברור הוא כי אילו הינו מוקיעים, אילו לא היינו משתתפים בשמחות ולהבדיל הלוויות המוניות, אז גם בקצוות לא היו הפרות גסות כפי שעין המצלמה קולטת ומפיצה.

כי אשמים אנחנו ולא אחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר