במקביל להשבעה

נתניהו מברך את ביידן: "להרחיב את השלום"

בזמן השבעתו לנשיאות, מיהרו נשיא המדינה וראש הממשלה לשגר את ברכותיהם לג'ו ביידן. "לארצות הברית אין בת ברית גדולה ממדינת ישראל", אמר הנשיא רובי ריבלין (אקטואליה)

(צילום: רועי אברהם/ לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך הערב (רביעי) את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהושבע כעת לנשיאות בטקס מצומצם בגבעת הקפיטול.

"ברכות לנשיא ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על השבעתכם ההיסטורית. הנשיא ביידן, יש בינינו ידידות אישית חמה במשך עשרות רבות של שנים".

"אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל, להמשיך ולהרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני. אני מאחל לכם הצלחה רבה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר איגרת לנשיא ביידן בו כתב: "אני שמח לברך אותך על השבעתך כנשיאה ה-46 של ארצות הברית. בשם העם בישראל, הרשה לי לאחל את מיטב הברכות לך, לסגנית הנשיא האריס, לבני משפחותיכם, ולכל העם האמריקני ביום חשוב זה. היום, אתם מתחילים את כהונתכם כמנהיגי העולם החופשי, לאחר שנבחרתם על ידי הדמוקרטיה הגדולה בעולם, מי ייתן ומאמציכם יוכתרו כהצלחה".

"אדוני הנשיא, לעיתים המובן מאליו טוב שיאמר - לארצות הברית אין בת ברית גדולה ממדינת ישראל ולעם האמריקני אין חבר טוב מהעם בישראל. הידידות בינינו חוצה מפלגות, ונעוצה בערכים משותפים של דמוקרטיה וחופש שאנו חולקים. זו ידידות הזוכה לתמיכה איתנה של שני העמים. אין כל ספק שתחת נשיאותך ארצות הברית תמשיך להיות מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

ריבלין הוסיף, "אזורנו משתנה במהירות, רבים מהשינויים חיוביים. הסכמי השלום האחרונים בין ישראל לשכנותינו הביאו עימם תקווה חדשה, ואני מצפה לעבוד יחד איתך בכדי לסייע בבניית גשרים נוספים באזורנו, בהם גם עם שכנינו הפלסטינים. אני מאמין בלב שלם שלא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא נועדנו לחיות יחד. אך לצד זאת, אנו ממשיכים להתמודד עם האיום האיראני הגובר המתבטא בתוקפנותה והתפשטותה של איראן במרחב, זאת בנוסף לעליית האנטישמיות והטרור העולמי, כל אלה במהלך אתגר עולמי חסר תקדים - ההתמודדות עם נגיף הקורונה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וכחברים נוכל להתמודד עם אתגרים אלה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וחברים נוכל להביס אותם".

"אדוני הנשיא, שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ולכבוד הוא לי להזמין אותך לבקר אותנו שוב בהקדם האפשרי, כנשיא ארצות הברית של אמריקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר