"מזמור לתודה"

מהבר מצווה עד עכשיו: השגריר דיוויד פרידמן נפרד - בכותל

בזמן השבעת הנשיא החדש של ארה"ב, ג'ו ביידן, הלך שגריר ארה"ב היוצא דיוויד פרידמן להתפלל בכותל המערבי ואמר: "רגע מאוד אמוציונלי, הלב שלי יישאר תמיד בירושלים" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דיוויד פרידמן, היום, בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

שגריר ארצות הברית היוצא, דיוויד פרידמן, הגיע הערב (רביעי) לתפילה בכותל המערבי - בזמן השבעת ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית.

השגריר פרידמן, הגיע יחד עם רעייתו, כשהוא מלווה ברב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון ורעייתו ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מדרכי (סולי) אליאב.

אצל פרידמן, זוהי הייתה סגירת מעגל, שכן, עם הגעתו לישראל לכהן כשגריר ארה"ב - לפני ארבע שנים, הוא נסע היישר לתפילה ברחבת הכותל המערבי.

לדברי פרידמן: "זהו רגע מאוד אמוציונלי. מהביקור הראשון שלי בשנת 1971 בבר המצווה שלי ועד לביקורי האחרון כשגריר לפני 30 דקות, הלב תמיד יהיה בירושלים".

"אני מסיים את שליחותי הדיפלומטית בדרך בה התחלתי: בכותל המערבי מתפלל עבור משפחתי ועבור ארצות הברית, ישראל והקשר הבלתי ניתן לניתוק".

שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרדימן אמר יחד עם הרב רבינוביץ', "מזמור לתודה" אל מול אבני הכותל המערבי וציין כי ירושלים היתה כל הזמן על ראש שמחתו לכל אורך תפקידו, וכי הוא מאוד שמח על ההישגים שהיה לו בכהונתו עבור ישראל וירושלים ועל הביקורים הרשמיים של נשיא ארה"ב מר דונאלד טראמפ וסגנו מר מייק פנס ברחבת הכותל המערבי.

השגריר הוסיף ואמר כי החלק המרגש בתפקידו היה לבוא בכל שנה, ככהן לברכת הכוהנים המסורתית ברחבת הכותל המערבי וכי הוא מתכוון להמשיך לעשות זאת גם בעתיד.

כמו כן, נשאו דברי ברכה לשגריר: רב הכותל המערבי, ראש העיר ירושלים ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי שחשף בפני השגריר את החשיפות האחרונות במנהרות הכותל המערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר