קורונה וחרדים

שר הבריאות אדלשטיין בריאיון באולפן 'כיכר השבת'

הסגר והזינוק בתחלואה; הפרת ההנחיות והקנסות; התחלואה במגזר והחתונות ההמוניות; המוטציה הבריטית וההסתה נגד החרדים • שר הבריאות יואל יולי אדלשטיין בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: הלל רוזנברג )

ישראל נכנסה לשבוע שלישי של סגר מלא, אך בניגוד לסגרים קודמים - התחלואה רק מזנקת. בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת', מסביר שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, את הסיבות לכך ומדבר על התחלואה וההפרות במגזר החרדי, מערכת החינוך והשיחות עם מרן הגר"ח קנייבסקי, התחלואה בקרב יולדות החרדיות. וגם: פוליטיקה והאם יתמודד לתפקיד נשיא המדינה. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון הודיע שר הבריאות כי הסגר בערים אדומות יימשך גם בסיום הסגר הכללי: "אם יישארו ערים אדומות בהחלטת יהיה שם סגר, אנחנו באמת נחזור למה שעשינו לפני הסגר".

"שואלים אותי", סיפר אדלשטיין: "בוודאי בתקשורת הכללית 'אתה לא מבין שכל התחלואה אצל רק החרדים'? אני אומר לך כך: באמת ההתפרצות בחברה החרדית היא קשה, אבל צריך להבין הצרה היא של כולנו. לפני רק כמה שבועות שאלו אותי, את זה אסור לשאול בקול רם 'אתה לא מבין שהכל זה אצל הערבים'?, אז נכון שם היו נתונים נוראיים, כעת המספרים בחברה החרדית איומים".

באשר לטענות כי הפוליטיקאים החרדים לוחצים שלא יהיה סגר על הערים האדומות, אמר אדלשטיין: "שטויות במיץ עגבניות, איפה שמסתכלים על הטבלה ורואים 'אדום בוהק', ולא אני מגדיר את כשר הבריאות, אלא יושבים פרויקטור הקורונה ושם מגדירים את זה, שם הישוב נסגר. זה שלפעמים מתקשר שר כזה או אחר? זה קורה, אבל אנחנו לא מקבלים את הבקשה הזו".

רוב הערים האדומות הן ערים חרדיות, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, רכסים ועמנואל. כולן יישארו בסגר?

"אם אלו יהיו הנתונים, אז כן. אני אומר חד משמעית. אני עיוור צבעים בנושא הזה, לא חשוב לי אפם זה, חרדים, חילונים או ערבים, אנחנו מסתכלים על הנתונים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר