רה"מ ג'ונסון עדכן

בהלת המוטציה הבריטית: "כנראה גם קטלנית יותר"

לא רק מדביק יותר: נתונים וראיות שנאספו בבריטניה מוכיחים לכאורה, כי הווריאנט שהתגלה בממלכה והגיע ליותר מ-50 מדינות, בהן ישראל, גורם לתמותה רבה יותר מהנגיף ה"רגיל" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הדמיה של הווריאנט הבריטי (צילום: shutterstock)

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עדכן בסוף השבוע, כי ממצאים הנבחנים כעת בשלבים ראשונים, מורים על כך שמוטציית הקורונה שנחשפה בממלכה, והופצה ממנה למדינות רבות, לא רק מדביקה במהירות גבוהה יותר מהגרסה הראשונית של הנגיף, אלא אף עשויה להיות קטלנית יותר.

ג'ונסון אמר: "בנוסף להתפשטות במהירות רבה יותר, נראה כעת שישנן עדויות לכך שהגרסה החדשה שזוהתה לראשונה בלונדון ובדרום מזרח בריטניה עשויה לגרום למוות בכמות גבוהה יותר".

"חשוב להדגיש", הוסיף ראש ממשלת בריטניה, " שכיום עיקר ההשפעה של המוטציה החדשה היא עלייה בתחלואה שגורמת ללחץ גדול על שירות הבריאות הלאומי של בריטניה".

ההודעה הדרמטית של ג'ונסון (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

היועץ המדעי הראשי של בריטניה, פטריק וולאנס, הוסיף: "יש ראיות לכך שאנשים שנמצאו חיוביים למוטציה הבריטית נמצאים בסיכון מוגבר. ישנן עדויות לכך שיש סיכון מוגבר לאלו שחלו במוטציה לעומת אלו שחלו בנגיף בגרסאותיו הקודמות".

"הסיכון הממוצע הוא שמתוך 1,000 אנשים בני 60 ומעלה שנדבקו בנגיף, בערך עשרה צפויים למות. מהנתונים הראשוניים על המוטציה החדשה עולה כי מתוך 1,000 נדבקים - 14 צפויים למות".

יצוין, כי הראיות הללו, שנבדקו על ידי מדענים המתמחים בווירוסים שפוגעים בדרכי הנשימה, הן עדיין בשלבי גיבוש מדעי ראשוני.

עד כה אותר הווריאנט הבריטי ביותר מ-50 מדינות, בהן ישראל, ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, אמר בענין זה: "תפוצת המוטציה כאן נעה בין 40-30 אחוזים מתוך כלל החולים המאומתים.יש עלייה קבועה ומתמשכת באיתור המוטציה הבריטית בקרב אזרחים ישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר