חוזרים לבית הספר

'פת שחרית': זה מה שקורה לילדים שמדלגים על הארוחה

כולנו נתקלים בדיאטות לא שגרתיות, אולם מחקר חדש שנערך בספרד מוכיח כי צעירים שמדלגים על פת שחרית עלולים להינזק בחריפות (בריא)

מישאל לוי | כיכר השבת |
כריך עשר. אילוסטרציה (צילום: חיה דר, ארכיון כיכר השבת)

גם אתם מרגישים שאנחנו הולכים ומאבדים את הרגלי האכילה מהעבר? צומות ארוכים, אכילה בדילוגים או 7 ארוחות ביום, הן חלק בלתי נפרד מהדיאטות המגוונות שמוצעות לנו דבר יום ביומו, אולם אם הילדים שלכם לא אוכלים "פת שחרית" בצורה סדירה הם עלולים לשלם על כך מחיר יקר מדי.

במחקר חדש שבוצע בספרד התגלה כי ילדים ונערים שלא הקפידו על פת שחרית, נמצאו בסיכון גבוה פי שלושה לפתח הפרעות חרדה, בעיות התנהגות ואף דימוי עצמי נמוך. המחקר פורסם במגזין היוקרתי-Frontiers in Nutrition.

במהלך המחקר נסקרו כ-3,800 ילדים בגילאי 4-14, שענו על שאלונים מקיפים, בהם הם נשאלו על הרגלי ארוחת הבוקר שלהם ועל מצב הרוח שלהם ביום יום, שאלות שעוסקות בדימוי עצמי וכן שאלות ממוקדות בחרדות אותם הם חווים.

כאמור - תוצאות המחקר הוכיחו שילדים שנוהגים 'לדלג' על ארוחת הבוקר מכפילים פי שלושה את הסיכוי שלהם לסבול מחרדות, דימוי עצמי נמוך ומצב רוח ירוד.

עוד הוכח במחקר כי ארוחת הבוקר המועדפת היא ארוחת בוקר הכוללת מוצרי חלב שאינם עתירי שומן כמו יוגורט, חלב, פירות, לחם ודגנים. לעומת זאת ארוחה עתירת שומן כמו גבינות עשירות בשרים עתירי שומן וביצים נמצאו כבעיתיים יותר. כך למשל ארוחת דגני בוקר שאינם עתירי שומן (כמו בדגנים המכילים שוקולד) עם חלב - תיחשב לארוחה טובה ובריאה שתתרום לבריאותם של הילדים, וכמובן הארוחה המסורתית של לחם עם ממרח שאינו עתיר שומן תיחשב לארוחה בריאה.

אז גם אם לעצמכם אתם לא מקפידים על ארוחת בוקר בריאה, וגם אם אתם בוחרים לפצוח בדיאטה הכוללת אלמנטים של צום ודילוג על ארוחות, הקפידו שילדכם יאכלו מדי יום פת שחרית. כיהודים מאמינים אנחנו בוודאי לא מופתעים מהמחקר, שכן חז"ל דיברו בשבחה של פת שחרית לפני מאות רבות של שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר