"הפרת כללים"

בפעם השנייה: פייסבוק חסמה את הצ'אט-בוט של בנימין נתניהו

ראש הממשלה פרסם דרך ה'צאט של פייסבוק, הודעה המבקשת למסור לו פרטים אודות בני 60 ומעלה שלא התחסנו. בתגובה, פייסבוק חסמו את הצ'אט שלו (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

חשבון הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו שלח בימים האחרונים לעוקבים הודעה בה נאמר כי אם הם מכירים בני 60 ומעלה שלא יתחסנו, שיכתבו לו. בתגובה, חברת פייסבוק חסמה את הצ'אט של ראש הממשלה ולא בפעם הראשונה.

הסיבה הרשמית לחסימת החשבון, היא הפרת כללי השימוש של הרשת החברתית, בגין ההודעה שתוכנה היה כך: "אם יש לך חברים או בני משפחה בני 60 או יותר שטרם התחסנו, אפשר לכתוב לי כאן בתגובה שם ומספר טלפון ואולי אתקשר לשכנע אותם".

בפייסבוק לא אהבו את השימוש בפלטפורמה, מה גם שאיסוף מידע רפואי חסוי, דרף פייסבוק - נאסר בתקנון החברה, במיוחד בזמן בחירות.

בעקבות כך, פייסבוק החליטה לחסום את החשבון למשך שבוע ימים, כאשר היא אומרת בתגובה: "זה נעשה בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו".

"איננו מאפשרים", הוסיפו בפייסבוק, "תוכן המשתף או מבקש מידע רפואי של אנשים. בעקבות הפרת הכללים הללו, הסרנו את הפוסט וחסמנו באופן זמני את הצ'אט ששיתף את התוכן הזה".

במקביל, לצד פנייה בצ'אט, הועלה גם בדף הרשמי של נתניהו, פוסט בנוסח דומה - שגם התגובות נחסמו על ידי פייסבוק וכמובן הפוסט.

במפלגת הליכוד מסרו בתגובה לחסימה: "המטרה הייתה לעודד ישראלים מעל גיל 60 להתחסן כדי לשמור על חייהם לאחר שראש הממשלה נתניהו הביא חיסונים לכל אזרח ישראלי - אנו קוראים לכולם ללכת להתחסן כדי שנפתח את הכלכלה ונצא ראשונים בעולם מהקורונה".

יצוין, כי אין זה הפעם הראשונה שפייסבוק חוסמת את נתניהו, מקרה דומה התרחש במערכת הבחירות לפני קרוב לשנתיים, אז פייסבוק חסמו את החשבון באענה, כי נתניהו הסית נגד המגזר הערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר