"מחויבים ליהודים"

ממשלת גרמניה תקים מרכז פעילות יהודי במזרח אירופה

ערב יום השואה הבינלאומי, הודיע נציג ממשלת גרמניה, כי בכוונת ארצו לממן הקמת מרכז יהודי במולדובה שישמש לפעילות מורשת ומסורת, בעיקר לבני נוער וסטודנטים (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב זלצמן עם הנציג הגרמני (צילום: באדיבות המצלם)

במפגש מיוחד שנערך השבוע בין רבה של מולדובה, הגאון רבי פנחס זלצמן, לבכיר בשגרירות גרמניה במולדובה, הצהיר הדיפלומט על מחויבות ארצו ליהודים המתגוררים במדינות מזרח אירופה.

לרגל יום השואה הבינלאומי, שיחול מחר (רביעי), אירחה הקהילה היהודית בקישינב - בירת מולדובה את מר אולריך קין, בכיר בשגרירות גרמניה במולדובה שבא להתרשם מהתפתחות הקהילה ולבחון אפשרויות סיוע.

את הפגישה בקהילה היהודית, פתח מר קין בסיור במוסדות הקהילה המקומית. הרב זלצמן הציג לדיפלומט האורח את בית הכנסת, בית התמחוי, בית הספר ואת המקווה החדש ששוקם ונחנך לאחרונה.

הרב זלצמן, סיפר לנציג את ההיסטוריה המפוארת של הקהילה, שלמעלה ממחציתה הושמדה בימי השואה ושארית הפליטה סבלה מדיכוי תחת השלטון הקומוניסטי שעלה לאחר מלחמת העולם השנייה.

בהמשך שוחחו השניים, על ההתעוררות היהודית בשנים האחרונות והאתגרים שעומדים בפני הקהילות היהודיות במדינות מזרח אירופה שמנסות לשמור על הזהות היהודית והקהילתית שלהן.

הבכיר הגרמני, סיפר כי שירת בעבר גם בשגרירות גרמניה בישראל ומתוך היכרות זאת ומתוך מחוייבות היסטורית לתיקון עוולות המשטר הנאצי, הממשל הגרמני מקדיש זמן רב לטובת היהודיות ורווחת הקהילות היהודיות.

בסיום הפגישה, סוכם עם הנציג כי ממשלת גרמניה באמצעות השגרירות המקומית תקים לקהילה היהודית מועדון שישמש לפעילות מורשת ומסורת בעיקר לבני נוער וסטודנטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר