"צריכים חשבון נפש"

שנאת החרדים לשיא חדש; ברק סרי בריאיון

הסקרים המלמדים כי רוב הציבור בישראל לא מעוניין בממשלה עם החרדים; השנאה הקשה שברה שיאים; ההכללות וחשבון הנפש • יועץ התקשורת ברק סרי בריאיון לישי כהן באולפן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

השבוע פורסם סקר כי רוב הציבור הישראלי, מימין ומשמאל, מעדיף הקמת ממשלה ללא הסיעות החרדיות, מה שמלמד עד כמה תדמית המגזר החרדי נפגעה. בריאיון, באולפן 'כיכר השבת', מסביר יועץ התקשורת ברק סרי, יועצו הבכיר של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, את הסיבות לכך ומודה: לא זכורה לי כזו תקופה של איבה לחרדים. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון הסביר סרי: "אני זוכר שתי תקופות ביחסים בין החרדים לחילונים בעשרות השנים האחרונות, ב-20003 שהוביל לזה שרה"מ שרון פיטר את השרים החרדים, וב-2013 שהמפלגות החרדיות נשארו בחוץ, ואני אומר לך - זה לא היה כך".

"הבסיס של הדברים האלה", הסביר סרי: "בציבור הכללי אין בסוף את היכולת להבדיל בין מפגין 'הפלג' ששוכב ומונע כניסה בירושלים או בבני ברק, לבין חרדים אחרים, מבחינתם כולם חרדים. וכשהוא רואה שריפת אוטובוס בבני ברק ורואה חרדים פוחזים תוקפים שוטרים בבני ברק, מבחינתו כל החרדים אשמים".

לדבריו: "תוסיף לזה שתמיד בתקופות מצוקה - האיבה עולה. השנאה עולה והרעל עולה, והיום 'עת צרה היא ליעקב', אנשים מובטלים וילדים לא רואים את בתי הספר, עסקים קורסים. ובמצב כזה השנאה מבעבעת ואתה מחפש ימי אשם.

"אומר לעצמו החילוני 'למה אני שבעיר שלי יש 35 תחלואה - צריך לשבת בסגר ולהרוס את החיים שלי בגלל שבבני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית התחלואה גבוהה, זה מה שהם אומרים לעצמם. זה מה שהציבור החרדי צריך להבין".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר