רצח דניאל פרל

המחבל שערף את ראשו של יהודי - שוחרר

בית המשפט בפקיסטן הורה לשחרר את אחמד סעיד עומאר שייח', פקיסטני שרצח באכזריות את דניאל פרל ב-2002 • שלושה אחרים שהיו שותפים בפיגוע - שוחררו אף הם (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית המשפט העליון של פקיסטן (צילום: Shutterstock)

פקיסטן שחררה קבוצת מחבלים, אזרחי המדינה, אשר בשנת 2002 חטפו עיתונאי יהודי-אמריקני ורצחו אותו באכזריות.

החשוד המרכזי בפרשייה, אחמד סעיד עומאר שייח', הואשם באותה שנה לאחר שהוכח שערף את ראשו של דניאל פרל - עיתונאי יהודי בעל אזרחות ישראלית ואמריקנית. במקביל נעצרו שלושה פקיסטנים נוספים שהואשמו בסיוע לחטיפה ולרצח.

אלא שכעת, למרות ערעור של בא כוחה של משפחת פרל והתנגדותה של המדינה, החליט בית המשפט העליון של פקיסטן על שחרורם המיידי והמוחלט של הארבעה - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

"ההחלטה של היום היא זלזול מוחלט בצדק, ושחרור הרוצחים הללו מסכן עיתונאים בכל מקום ואת אנשי פקיסטן", אמרו בני משפחת פרל בהצהרה שפרסם עורך דינם.

חטיפתו ורציחתו של פרל באו בתחילת שנת 2002, לאחר שפרל, ששימש עיתונאי בעיתון 'וול סטריט', פרסם תחקיר על 'מזימת הנעליים הממולכדות' - ניסיון פיגוע שביצע מחבל מוסלמי-בריטי.

פרל עשה את דרכו לראיון שהיה אמור לבצע, ונחטף בידי מחבלים מארגון הטרור 'התנועה הלאומית לשיקום הריבונות הפקיסטנית'. המחבלים הציבו בפני ארה"ב שורת דרישות אך זו סירבה למשא ומתן עם המבחבלים - שבסופו של דבר ערפו את ראשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר