ההסתה האנטישמית

תקף בחור ישיבה ומשך בפאות אביו - ונעצר

אנטישמי לפת את צווארו של בחור חסידי בן 13 וקילל אותו - סמוך לביתו; אבי הנער ששמע את צעקות בנו, הותקף גם הוא ונהדף ארצה • המשטרה עצרה את התוקף (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים באנטוורפן (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בבלגיה: בחור ישיבה ואביו הותקפו באלימות ובאנטישמיות ברחובות העיר אנטוורפן.

התקיפה אירעה אמש (רביעי) בסביבות השעה 8 בערב (שעון בלגיה). נער חרדי, בחור ישיבה בן 13, צעד סמוך לביתו ברחוב Belgiëlei שבשכונה החסידית, כאשר לפתע תקף אותו אדם נוכרי.

לפי דיווח באתר Hamodia.com, האיש צעק על הנער בבלגית וקילל אותו בביטויים אנטישמיים. הנער שהיה שרוי בהלם לא השיב, ואז לפת התוקף את צווארו באלימות.

הבחור צרח בכאב, מה שגרם לאביו לצאת מהבית ולראות מה קרה. על פי הדיווח, כאשר האב הגיע לזירה ורץ לעבר בנו - תקף אותו האנטישמי ומשך בפאותיו. לאחר מכן הדף אותו ארצה.

בשלב זה הגיעו למקום מתנדבים חרדים מהארגון המקומי 'שמירה', שעיכבו את התוקף עד לבוא כוחות המשטרה שלקחו אותו למעצר. בני המשפחה הגישו מאוחר יותר תלונה רשמית בתחנת המשטרה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר בשבת', ראש העיר אנטוורפן טען בראיון כי התנהגותם של תושבי עירו החרדים שלא שומרים על ההנחיות גורמת לגל אנטישמיות. לדבריו, אצל היהודים - התחלואה היא פי ארבע מהממוצע העירוני.

לדבריו, "הקהילה היהודית חייבת להבין: הם נוהגים על פי דעתם, אבל אני רואה את התוצאות של כך בתיבת הדואר שלי, וזה מפחיד. אם הם רוצים גל של אנטישמיות, שימשיכו באותה הרוח", איים ראש העיר.

בימים האחרונים מנסים בעירייה להביא את האוכלוסייה החרדית להיבדק לנגיף הקורונה, בשל שלל המוטציות התוקפות בעוז את הקהילות הצפופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר