מדבר לראשונה

בעל היולדת: "חברים, זו מלחמה! תוותרו על מה שלא חיוני"

מנשה גולדיס, בעלה של מרים יהודית בת ה-37, אם ל-7 שחלתה בקורונה, בהיריון - אחרי פטירת אמה במגפה - סיפר לראשונה על מצבה הקשה, ופנה לציבור: "היזהרו, זה לא צחוק" • צפו בדבריו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פנייתו הישירה של בעל היולדת (צילום: דוברות בית החולים לניאדו)

בבית החולים לניאדו שבנתניה עדיין מאושפזת מרים יהודית גולדיס, בת ה-37 מבני ברק, שחלתה בקורונה במהלך היריון ונפגעה קשה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אך לאחרונה חל שיפור קל במצבה; היום (חמישי), מול המצלמות, דיבר בעלה מנשה לראשונה, ופנה לציבור בבקשה להישמר מהנגיף.

יהודית, אם לשבעה, חלתה כזכור שלושה חודשים בלבד אחרי שאיבדה את אמה במגפה: מרת חנה גיטל לזר ע"ה, בת 69 מבני ברק, אשתו של ר' משה אריה, ראש הקהל של חצר מאקאווא בעיר.

משפחת גולדיס מתגוררת בשכונת קהילות יעקב בבני ברק; הבעל ר' מנשה מוכר בעיר כאיש חסד העוזר לילדים במצבים שונים באמצעות רכיבה על סוסים.

לפני כשבועיים נדבקה יהודית בנגיף, בעודה בחודשי היריון מתקדמים, ובתוך ימים ספורים מצבה הרפואי הידרדר, והיא הובהלה לבית החולים לניאדו שבנתניה, שם אושפזה במצב קשה מאוד. בשל הסכנה לחיי העובר, החליט הצוות הרפואי בבית החולים לבצע לידה מוקדמת, ובחסדי שמים היילוד ניצל, והוא כעת במצב טוב.

אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold / Flash 90)
אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold / Flash 90)
הגדלה

היולדת, לעומת זאת, עדיין במצב קשה, ובעלה מנשה שוחח היום עם כלי התקשורת וסיפר: "אנחנו משפחה עם שבעה ילדים - יחד עם הקטן שנולד עכשיו. הגענו לכאן בעקבות מחלת הקורונה של אשתי, שאנחנו לא יודעים מאיפה נדבקה".

"כשחלה הידרדרות משמעותית במצבה, התפנינו לבית החולים, ואנחנו מקווים שבקרוב היא תחלים. היה לה קושי בנשימה והיינו חייבים לפנות אותה", הוסיף מנשה גולדיס, ושיתף: "זה לא פשוט להתמודד עם שאר הילדים, אנחנו מנסים להסביר להם את המצב. יש תמיכה מהמשפחה המורחבת ומכל עם ישראל. עוברים את הקושי".

לדברי הבעל, "הסיטואציה לא פשוטה, אני לא מאחל אותה לאף אחד. אבל אנחנו מאמינים, ובסוף נהיה כולנו יחד מחויכים. יש לי מסר: חברים, אנחנו בשעת מלחמה. צריך ממש להיזהר. מה שלא חיוני ודחוף, תמנעו ממנו. זה בידיים שלנו, כוחנו באחדותנו".

ד"ר אמיר ויינטראוב, סגן מנהל רפואי ב'לניאדו', אמר: "היולדת והתינוק שזכינו לטפל בהם, היו בין הראשונים שחשפו בפנינו את הבעייתיות של הקורונה בהיריון. היא הגיעה אלינו במצב קשה, מצב שדרש את סיום ההיריון".

סגן המנהל הרפואי ב'לניאדו', על מצב היולדת (צילום: דוברות בית החולים)

"כעת מרים מטופלת בטיפול נמרץ קורונה כשהיא מורדמת ומונשמת, ואנו מקווים שמצבה ישתפר. התינוק לא נדבק בקורונה, ומצבו טוב. עד כה לא הייתה יולדת במצב כזה קשה לאחר שנדבקה בנגיף. סיום ההיריון אפשר לנו לתת לה טיפול טוב יותר", סיים הרופא הבכיר.

שמה המלא של היולדת, לתפילה: יהודית מרים בת חנה גיטל, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

שמות חולי קורונה נוספים שמצבם קשה, וזקוקים לתפילות, בהם כ-20 נשים בהיריון או לאחר לידה - מתעדכנים כל העת, בידיעה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר