משרד הבריאות מסכם

המומחים: אלו המלצות החיסון לנשים בהריון

האם לנשים בהריון מומלץ להתחסן מקורונה? מה השפעת החיסון על מצבן? ומה ההמלצות לנשים מניקות? משרד הבריאות מגיש מסמך מסכם בנושאים חשובים אלו, מטעם המומחים (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מיטב המומחים ברפואת נשים ערכו דיון בנוגע לנגיף הקורונה והחיסונים. הרופאים הדגישו שעדכונים לגבי נגיף הקורונה והחיסונים מתקבלים על בסיס יומי ממשרד הבריאות ויש לעקוב אחר השינויים העדכניים בהנחיות.

הרופאים הדגישו כי זו דעת מומחים וחלק מההמלצות מבוססות על שיקולים ביולוגיים / אפידמיולוגיים בהיעדר מחקרים רלוונטיים בבני אדם.

"בהמשך לדף מידע של משרד הבריאות על חיסון נגד נגיף קורונה לאישה הרה, אנו רוצים להדגיש כי קורונה מהווה גורם סיכון בהריון בתחלואה ורוב התחלואה האימהית הקשה כתוצאה מנגיף הקורונה מתרחשת בשליש השלישי להריון", כתבו הרופאים.

אלו המלצות הרופאים המומחים בתחום ככתבן וכלשונן:

1. בכל שלבי ההריון, אין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההריון כתוצאה מהחיסון ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת.

2. נשים מניקות – ההמלצה היא להתחסן.

3. נשים אשר מתכננות היריון או שנמצאות בטיפולי פריון, מומלץ להשלים את 2 מנות החיסון טרם ההיריון.

4. אישה אשר קיבלה מנה ראשונה של החיסון וגילתה כי הרתה – מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

5. אנו ממליצים לנשים הרות הנמצאות בקבוצת סיכון להדבקות (עובדות מערכת הבריאות או כל קבוצה אחרת שהוגדרה בסיכון לפי משרד הבריאות) או בקבוצת סיכון לתחלואה קשה (כגון: השמנת יתר, סכרת טרום היריונית, יתר לחץ דם וכו') להתחסן.

6. כל הנשים בהריון בשליש השני או השלישי – ההמלצה היא להתחסן.

7. השליש הראשון של ההיריון (ללא קשר למחלת הקורונה) מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים, הפלות ספונטניות והיווצרות מומים עובריים. על מנת למנוע חשד לקשר , אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו ,אנו ממליצים לנשים הרות שאינן שייכות לקבוצות הסיכון שפורטו בסעיף 5 לעיל, להתחסן החל מהשליש השני.

8. לגבי נשים המתכננות דיקור מי שפיר, רצוי להימנע מביצוע החיסון סביב מועד הדיקור (רצוי מרווח של לפחות שבוע ימים בין החיסון לדיקור) על מנת להימנע מחום או תופעות לוואי אחרות שעלולות להתפרש כסיבוך של הדיקור.

9. בשל חומרת מחלת הקורונה ופגיעתה הקשה, אנו חוזרים וממליצים לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לנשים בגיל הפוריות, לנשים הרות ולנשים מניקות להמשיך ולהקפיד על שמירת כללי הריחוק החברתי ועל עטית מסכה ובכך להקטין את סיכון החשיפה והדבקות במחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר