קהילה במתקפה

"עברו על כל חוק": השר הבריטי מאיים על החרדים

לממשלת בריטניה נמאס מהפרות חוקי הקורונה בתוך הקהילה החרדית בלונדון, ושר הדתות קורא לרבנים לפגישה: "אם אירועים כאלו יתרחשו - האחראים לכך ישאו בתוצאות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

קהילה במתקפה: ממשלת בריטניה נחושה לעצור את הפרות חוקי הקורונה, המתרחשות בתוך הקהילה החרדית בלונדון - בעיקר בשכונה החסידית סטמפורד היל.

כזכור, וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', למרות המספרים הגבוהים של קורבנות הקורונה מתוך הקהילות היהודיות בבריטניה - עשרות בכל שבוע - עדיין שומעים על הפרות רבות מתוך הקהילות בסטמפורד היל, בזמן הסגר המחמיר שהוטל על המדינה.

לאחר שבשבוע שעבר היתה זו חתונה רבת-משתתפים בתוך מבנה בית ספר, שזכתה לפרסום רב בכלי התקשורת בממלכה ומחוצה לה, החליט שר הדתות הבריטי, הלורד סטפן גרינהל, לטפל בעניין באופן ממוקד.

במכתב ששלח גרינהלד ל'קהילה היהודית בסטמפורד היל', הוא הביע רצון לפגוש במנהיגי הקהילות החרדיות. מטרת הפגישה, לדבריו, היא "פשוטה: להבטיח שאין יותר סיכוי שאירוע מסוג זה יתרחש שוב, במהלך תקופת החירום הלאומית של הקורונה".

הלורד מאיים: "אם אירוע כזה יקרה, האחראים יישאו בתוצאות. תבוצע אכיפה מצד המשטרה והרשות המקומית, ותופנה לכך גם תשומת לבם של גורמים רלוונטיים כמו משרד החינוך ונציבות הצדקה". לטענתו, כשר הדתות, הוא רוצה "להמשיך לעבוד עם הקהילה לאורך כל התקופה הזו, במיוחד כאשר אנו משקיפים לעבר החגים הקרובים כמו פורים ופסח".

שר הדתות הבריטי, הלורד גרינהל (צילום: מתוך טוויטר)

בתוך כך, היום (חמישי) פורסם בכתב העת היהודי-בריטי 'ג'ואיש ניוז' תחקיר מקיף, על הפרות חוק בתחום האירועים שמתקיימים מאז פרוץ המגיפה.

התחקיר, המבוסס על פי ה'ג'ואיש ניוז' בעיקר על עדויות מתוך הקהילה, מספק הצצה אל תעשיית האירועים החרדיים, שלא פסקה או האטה כלל מאז פרוץ המגפה בשנה שעברה.

לדברי תושבים, "מדי יום מתקיימות כמה חתונות במגזר, כל אחת עם 150-200 משתתפים (לפי הנחיות הממשלה בשלב הזה מותר עד 15, י"נ); באחת החתונות באלו, לכלה היתה קורונה".

התחקיר מונה את שמותיהם של מספר אולמות אירועים מאולתרים הפעילים בכל ערב. ביניהם - על פי הטענות - בית הספר לבנות 'יסודי התורה' בו אירעה החתונה בשבוע שעבר; אולם 'בעלזא' - המצוי שתי קומות מתחת לקרקע; מבנה בית המדרש 'פשעווארסק'; ביה"ס 'בית רחל' של חסידות סאטמר ועוד. כעת יש השוכרים גם בתי חרושת באזורי תעשייה כדי לקיים בהן חתונות ללא חשש אכיפה.

אחד התושבים סיפר כי בכניסה לכל אירוע שכזה יש שומרים, המחרימים את הטלפונים הסלולריים של המשתתפים עד לצאתם מהמקום.

גם עבור כל בעלי המקצוע ונותני השירות לאירועים אלו ננקטות 'קומבינות'. לפי התחקיר ישנם מספר צלמים מישראל שטסים ללונדון ומועסקים בחתונות. יש בעלי מקצוע שנדבקו בקורונה בחתונות כאלו לאחר שנודע להם כי אחד מבני המשפחה הגיע עם קורונה לחתונה.

רב בכיר בלונדון סיפר ל'ג'ואיש ניוז' כי חתונות הן כה נפוצות בסטמפורד היל, עד שהייתה תפיסה בקרב חרדים מרחבי לונדון כי מותר שם חתונות גדולות. לדבריו, "הם מגיעים עם אורחים מכל רחבי צפון-מערב לונדון כי אסור להם באזור שלהם".

כתב העת טוען כי הצליח לאסוף פרטים מלאים על חמישים חתונות שכאלו, שהתקיימו עם ריבוי משתתפים, ללא מסכות וללא ריחוק חברתי.

אמנם בכמה וכמה אירועים כאלו התקבלו שיחות במשטרה, אבל בתחקיר נטען כי המשטרה לא עושה די על מנת לעצור אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר