חשש מחגיגות במגזר

הערכה: גם פורים הזה יהיה תחת מגבלות

יותר ויותר ישראלים שמפרים את הסגר ועוברים מעיר לעיר בחופשיות, והדאגה מאירועים המוניים בציבור החרדי: אלו השיקולים שככל הנראה יגרמו למגבלות גם בפורים הזה (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ממראות פורים שעבר. אילוסטרציה (צילום: מוטי גרין)

בכירים במשרד הבריאות אומרים הערב (חמישי), כי הגבלות הקורונה ככל הנראה יישארו גם בחג המתקרב, פורים, בשל נתוני התחלואה הכבדים.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', מלבד העובדה כי העומס על בתי החולים בשל המגפה עדיין גבוה מאוד, בקרב בכירי מערכת הבריאות שוררת דאגה מכך שחלה עלייה ברורה באי ההיענות למגבלות הסגר.

מהנתונים שפורסמו ב'תכנית חיסכון' עולה, כי בשבוע האחרון חלה עלייה מדאיגה במגעים בין אזרחים, כמו גם בתנועתיות בין הערים, שכזכור תחת סגר. אם מגמה זו תימשך, ייקח זמן רב להוריד את היקף ההדבקה ולהגיע למספרים נמוכים יחסית.

חשש נוסף, שיעלה על השולחן בדיוני המשרד בימים הקרובים, לקראת ההחלטה מה ייעשה בפורים, הוא מהאירועים ההמוניים בציבור החרדי ביום זה: קריאת מגילת אסתר בבתי הכנסת והתכנסויות רבות משתתפים נוספות.

על פי הדיווח, כבר מעתה נערכים במשרד הבריאות למבצע הסברה רחב שיקרא לציבור החרדי לא לקיים את אירועי החג והתפילות ההמוניות כרגיל ולא להתקהל.

כך או כך, היקף ההגבלות המדוברות בחג, שיהיה בעוד כחודש, תלוי במדדי התחלואה שיהיו אז. אף שהסגר הנוכחי אינו צפוי לחול בפורים, האפשרות שתישקל היא לאסור על אירוח בבתי אחרים ומפגשים משפחתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר