גאה להיות חרדי

מהנדסים תודעה אנטי חרדית // ישי כהן 

היו כמה מתוכנו שהתנערו מהמגזר והכריזו: 'מתבייש להיות חרדי'. אז לא, גם בתקופה הזו: גאה להיות חרדי. מתבייש בכם, אלו שנכנעו לתקשורת, וכבר התנערו מהמגזר ממנו הם באו (טור שבועי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

בשבועות האחרונים, שבועות שמדינת ישראל נמצאת תחת סגר, היו רגעים שכולנו היינו חסרי הסברים ותשובות מול תמונות של אירועים במגזר, מאירועים עם מאות משתתפים, ללא מסכות ושמירת מרחק.

אין לך, כאיש חרדי, איך להסביר את התמונות הללו. נעזוב את הסכנה הבריאותית; תסתכלו רק על חילול השם שיוצא מהן.

שלא לדבר על אלו ההזויים, שלאחר קיום האירועים, משגרים לתיבת המייל של העיתונאים, חרדים וחילונים, "תיעוד מיוחד": יש מי שעובד קשה כדי להקל על קמפיין הבחירות של אביגדור ליברמן...

בשבוע האחרון נחשפנו לנתונים שהעלו כי הציבור הישראלי לא רוצה אותנו. אפילו בימין, שם ראו במשך שנים את החיבור עם החרדים כ'חיבור טבעי', מתנערים מאיתנו. כולם רוצים ממשלה ללא חרדים.

יש לכך כמה אשמים. הבולטים שבהם אלו כלי התקשורת שדאגו בחודשים האחרונים לעשות הכל כדי להשחיר את המגזר כולו. אחרי כל אירוע, קטן כגדול, דאגו לזעוק בכותרות "החרדים". להנדס תודעה. מעניין איפה הם היו כשרק בסוף השבוע נחשפו מסיבות רבות בציבור הכללי; למה איש מהם לא דאג לזעוק "המרד החילוני"?

אם התקשורת הייתה דואגת להדגיש את ההפרות בציבור הכללי, במחצית מאובססיית סיקור ההפרות במגזר, הציבור היה מקבל תמונה מאוזנת. אבל כשצריכים לחפש את האשם בקורונה, העובדות פחות חשובות.

לא, אינני חוזר בי מדבריי בחודשים האחרונים. כן, היה ועדיין יש מקום לחשבון נפש פנימי. אך כמו שהדגשתי, חשבון הנפש צריך להיות בתוך המגזר. תפקידנו להבחין מי דואג לנו, ומי משתמש בתחלואה כדי להסית נגדנו. לדעת לקבל ביקורת, להבין שאת התחלואה לא התקשורת הביאה עלינו, אך עדיין להילחם נגד ההסתה והשיסוי נגד מגזר שלם.

העובדה המקוממת היא, שבכל הכותרות בחודשים האחרונים, דאגו להנדס תודעה - "החרדים שרפו", "החרדים תקפו". עד כמה הצליחו להנדס תודעה? היו כמה מתוכנו שכבר התנערו מהמגזר. "מתבייש להיות חרדי", הייתה הסיסמא שלהם.

אז לא, גם בתקופה הזו: אני גאה להיות חרדי, גאה להיות חלק מהמגזר החרדי, גאה להיות חלק ממגזר שמי שמנהלים אותו אלו גדולי ישראל. מתבייש בכם, אלו שנכנעו לתקשורת, וכבר התנערו מהמגזר ממנו הם באו.

ולסיום. נכון, יש לנו ביקורת קשה על התקשורת, על המסיתים נגדנו. אבל שוב חובה לחדד ולזכור: את התחלואה, לא הם הביאו למגזר. ההסתה נגדנו לא אמורה להוות תירוץ לזלזול בהנחיות. להיפך, חייבים לשמור יותר. כעת יש לנו גם את 'ונשמרתם' וגם את "ולא תחללו את שם קדשי, ונקדשתי בתוך בני ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר