סיקור מיוחד

כך סיקרו העיתונים החרדיים את ההלוויות ההמוניות

עשרות אלפי בני אדם ליוו אמש את הגרמ"ד סולובייצ'יק והגר"י שיינר זצוק"ל, אך בעוד 'יתד נאמן' ו'המודיע' לא פרסמו את תמונות ההמונים מההלוויות, ב'המבשר' כן פרסמו (עיתונות)

הלווית הגרמ"ד סולובייצ'יק (למעלה) והלווית הגר"י שיינר (למטה) (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו אמש (ראשון) בשתי לוויות ענק בירושלים, בראשונה ליוו הם את ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצוק"ל, שנפטר בגיל 99, ובשנייה ליוו את ראש ישיבת קמניץ, הגאון רבי יצחק שיינר זצוק"ל, שנפטר בגיל 98.

ההלוויות, "זכו" לביקורת מצד התקשורת החילונית, שהתקשתה לקבל התאספות המונית של חרדים, בצל הסגר השלישי, זאת למרות שאותה תקשורת מעודדת הפגנות המוניות כשהם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתעלמת מהלוויות המוניות במגזר הערבי.

בביטאונים החרדים, ההתייחסות להלוויות המוניות - שונה. בעוד 'יתד נאמן' - ביטאון 'דגל התורה', ו'המודיע' - ביטאון 'הסיעה המרכזית', לא פרסמו אף תמונה מהלוויה, כפי הנראה בגלל הפרת הנחיות בעצם התקהלות ההמונים, 'המבשר' - ביטאון 'שלומי אמונים', כן פרסם את תמונות המוני המלווים.

בשער 'יתד נאמן', שהבוקר הודפס לכל אורכו, כבימי שישי, פיצלו את הכותרת הראשית לשתיים. מימין, הידיעה על פטירת הגר"י שיינר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ומימין, הידיעה על פטירת הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל, "הנצר האחרון לבית מרן הרב מבריסק זיע"א".

מלבד תמונות שני הרבנים, בעמוד הראשי של העיתון, הידיעות הארוכות בהן סוקרו תולדותיהן כמו גם מסעי הלוויות ההמוניות, לא לוו בתמונות, כנהוג, ורק ציינו בידיעות כי הרחובות "הושחרו מרוב אדם", כאשר בידיעה על הגר"י שיינר נכתב כי ההלוויה נערכה "לפי הוראת השלטונות", ואילו בהלוויה על הגרמ"ד סולובייצ'יק נכתב כי לאחר ההספדים "המשיך מסע הלוויה רגלית עד להר המנוחות, כשרבבות מלווים את מיטתו בכאב עד למנוחתו האחרונה".

בשער 'המודיע', הכותרת הראשית היא על פטירת הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל, ואילו הידיעה על פטירת הגר"י שיינר זצ"ל, מופיע באוזן שמאל של עמוד השער.

גם בעיתון זה, מלבד תמונת הרבנים בעמוד השער, הידיעות על תלודותיהן ומסעי ההלוויות, לא לוו בתמונות. בידיעה אצל הגרמ"ד סולובייצ'יק צוין כי "קודם צאת מסע ההלוויה השחירו רחובות תל ארזה מרוב אדם", ובהמשך נכתב כי לאחר הספדים "המשיך מסע הלוויה רגלית עד להר המנוחות, כשרבבות מלווים את מיטתו בכאב". ואילו בידיעה אצל הגר"י שיינר, נכתב כי מסע ההלוויה שיצא מהיכל ישיבת קמניץ היה "לפי הוראת השלטונות".

לעומת זאת, 'המבשר', כן צירף תמונות של ההמונים, למרות הפרת ההנחיות. הכותרת הראשית הוקדשה לפטירת "מרן ראש ישיבת בריסק איננו", ואילו באוזן שמאל דווח על "מרן הגאון רבי יצחק אריה שיינר זצוק"ל".

בעמוד השער הובאו תמונות הרבנים שנפטרו, ובידיעות עצמן, צורפו תמונות של ההמונים מצטופפים במסע הלוויה. בידיעה על פטירת הגרמ"ד סולובייצ'יק נכתב כי "בשעות לפנה"צ התכנס קהל המונים מכל מקומות מושבותיהם כדי לבכות על החלל הגדול ולחלוק את הכבוד האחרון לאחד מזקני גדולי הדור שהגן על כל העולם בקדושתו. קודם צאת מסע ההלויה השחירו רחובות השכונה מרוב אדם", והמשך נכתב כי "לאחר מכן המשיך מסע ההלוויה רגלית עד להר המנוחות, כשרבבות מלווים את מיטתו בכאב עד למנוחתו האחרונה, ליד ציון אביו מרן הגרי"ז".

בידיעה על פטירת הגר"י שיינר נכתב כי "החל משעות הערב נאספו המונים בהיכל הישיבה וברחובות הסמוכים כשהיתמות הורגשה בכל פינה בהיכל ומחוצה לה".

יצוין עוד כי בעוד ב'יתד נאמן' וב'המבשר' הובאו ההספדים של שתי ההלוויות, ב'המודיע' הביאו רק את ההספדים מהלווית הגרמ"ד סולובייצ'יק ואילו מהלווית הגר"י שיינר, רק הוזכרו שמות המספידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר