פרסום ראשון

"קנסות הקורונה לבעלי חנויות ניתנו שלא כדין"

בשורה לבעלי החנויות: ממסמך משטרתי הנחשף כאן עולה, כי קנסות רבים שחולקו להן ניתנו שלא כדין, שכן בעל החנות לא אשם שלקוחות שנכנסו עם מסכה - בחרו להוריד אותה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הנחיות "התו הסגול" שניתנו כבר בתחילת משבר הקורונה מטילות קנסות כבדים על בעלי עסקים שלא מקפידים על הנחיות משרד הבריאות, אחד מהם הוא 1,000 ש"ח קנס - לבעל חנות ש"הכניס למקום או שהעניק שירות לאדם שלא עטה מסיכה".

ע"פ החוק, פקחי רשות מקומית יכולים להטיל גם הם את הקנס, ולא רק שוטרים. מאז - 11 חודשים לפרוץ המשבר, בעלי חנויות רבים ברחבי הארץ התלוננו על כך שקיבלו קנסות שלא כדין.

לטענתם, למרות שהקפידו על כך שאדם שנכנס לחנותם יעטה מסיכה, כנדרש בחוק, הם נקנסו כאשר פקח עירייה שהסתובב בתוך החנות מצא בה אדם שבאותה עתה לא עטה את המסיכה כנדרש.

קנס מסוג זה ניתן שלא כדין שכן הקנס לבעל החנות הוא רק אם הכניסה לחנות הייתה ללא מסיכה או שהקונה קיבל שירות כשאין עליו מסיכה כראוי, אך אין זו מחובתו של בעל החנות לאכוף על באי החנות את חבישת המסיכה בכל עת שהותם בחנות.

אתמול העלה יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, את הנושא לדיון בוועדה, ובו התברר שאכן הקנסות הללו בטלים מהרגע שניתנו, לפי שניתנו בניגוד לחוק, וכי כל בעל חנות שטוען שכך קרה - יוכל לערער ולבטל את הקנס.

בעקבות הישיבה, במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" ומפורסם כאן לראשונה, פנה ראש מנהלת אכיפת הקורונה במשטרה, תנ"צ ערן קמין, לראשי מרכז השלטון המקומי והמועצות המקומיות, חיים ביבס ושי חג'ג', וביקש מהם לחדד את התקנות לפיהן: אסור לקנוס בעלי חנויות אם נמצא בתוך החנות אדם ללא מסיכה, אלא רק אם הלקוח נכנס ללא מסיכה או קיבל שירות כשהוא ללא מסיכה.

"במהלך הדיון בוועדת החוקה טענה היועצת המשפטית של איגוד לשכות המסחר, עו"ד קרן חן-סופר, כי גורמי האכיפה ברשויות המקומיות פועלים בניגוד להנחיות מנהלת האכיפה ומטילים קנסות על עסקים בגין שהייה של לקוחות במקום ללא מסיכה.

כידוע, לפי ההוראות שנקבעו, ניתן להטיל קנס על מפעיל העסק רק כאשר אדם נכנס לעסק או מקבל בו שירות כאשר הוא אינו עוטה מסיכה. אבקשכם לפעול בהקדם האפשרי לחידוד הנושא מול כלל הגורמים המוסמכים לאכוף את הוראות הקורונה ברשויות המקומיות", כתב קמין לביבס וחג'ג'.

עבור רשויות מקומיות זה יכול לעלות במיליוני שקלים שיחזרו לבעליהם, בעלי חנויות, שנקנסו לשווא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר