"מרוץ בין החיסון למוטציה"

נתניהו: 'המוטציה מכה בנו; משבוע הבא פתיחה הדרגתית'

ראש הממשלה הציב "יעד לאומי" לחיסון 90% מבני ה-50 ומעלה; לקראת ישיבת הממשלה, הצהיר נתניהו כי הפתיחה תחל בצורה הדרגתית; בכחול לבן הציגו את עקרונותיהם להסרת הסגר (חדשות)

(צילום: לע"מ)

"אני מציב היום יעד לאומי: לחסן לפחות 90% מגילאי 50+, תוך שבועיים", כך הודיע הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצהרה מיוחדת שמסר במטה צשרד הבריאות, והצהיר כי ישראל תצא בצורה מדורגת וזהירה מהסגר, החל מהשבוע הבא, וזאת לקראת ישיבת הממשלה מחר, בנושא.

באשר למערכת החינוך, אמר ראש הממשלה כי נערכים דיונים בנושא. בנוגע לדיון במשפטו, שאמור להתקיים ביום שני - בנוכחותו, הוא אמר כי הדיון יתקיים כסדרו.

"אנחנו בעיצומו של מרוץ בין מבצע החיסונים לבין המוטציה", אמר נתניהו, "מבצע החיסונים הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה. המוטציה מכה בכל העולם, גם בנו מכה המוטציה. לפני כמה ימים היא הייתה כ-70% מסך הדגימות שלנו, וכיום היא כ-80%, התפשטות עצומה".

לפי ראש הממשלה, 97% מנפטרי הקורונה ו-93% מהחולים הקשים - הם בגילאי 50 ומעלה, ואמר כי "זה דבר שמכה בצורה מאוד ברורה. אם השתלטנו על המחלה בגילאים הללו, והצלחנו לחסן בני 50+, אנחנו במידה רבה בדרך לניצחון על הקורונה, אם לא תהיינה הפתעות כמו מוטציות חדשות. לכן אני מציב יעד לאומי לחסן 90% מבני 50 ומעלה. זה יאפשר לפתוח את המשק בהדרגה, ולהציל נפשות".

"כל יום קובע", הוסיף ראש הממשלה, "המשמעות של עוד שלושה ימי סגר היא 200 אלף איש מחוסנים. אנחנו לא נחכה עם הפתיחה. נפתח הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל בצורה זהירה".

נתניהו הוסיף ואמר על היעד שהציב - לחסן לפחות 90% מגילאי 50+, תוך שבועיים כי "נבצע את זה בהצלחה ונוכל לצאת בשלום מהקורונה ולפתוח בהדרגה ובזהירות את הכלכלה שלנו. אני מבקש מכל מי שמעל גיל 50 ללכת להתחסן. גם למענכם וגם למען כולנו, כדי שנוכל לצאת יחד מהקורונה, מאוחדים וחזקים מאי פעם".


שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר בתדרוך כי "אם נפתח את הסגר לקראת סוף השבוע, נראה כולנו מגעים חברתיים עם החברים ועם המשפחה. המסחר ימשוך אליו מיליוני אנשים. היום הזה יכונה בהמשך: 'יום שישי השחור'. בימים הקרובים נסכם גם עם משרד החינוך לגבי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך.

"אם נעמוד ביעד של החיסון - הגרף העולה של המתחסנים מעל גיל 50 יאפשר לנו לצייר עוד גרף של הפתיחה במשק. הנחנו את קופות החולים להעלות את המאמצים כדי להגיע ליותר מ-90 אחוז מתחסנים בגילאי 50 פלוס. גם צעירים יותר צריכים להתחסן, ואנחנו שוקלים להוריד את הגיל כבר בימים הקרובים.

"בדיונים שלנו החלטנו שצבע היישוב ברמזור לאחר היציאה מהסגר יהיה תלוי גם באחוז המתחסנים באותו ישוב. צריכים להגיע לשם, אפשר להגיע לשם.

"פרט לדאגה לעצמך, כשאתה הולך להתחסן אתה דואג גם לפתיחת המשק ולכל הסביבה שלך. זאת אחריות משותפת של כולנו. אין חובה חוקית, אבל יש חובה אזרחית. 'ואהבת לרעך כמוך' בין היתר זה לקבל את החיסון".

מנגד, ב'כחול לבן' פרסמו את עקרונות תוכנית היציאה מהסגר, שיציג השר בני גנץ בישיבת הממשלה, מחר.

  1. מבצע ממוקד להגברת שיעור המתחסנים בגילאי אוכלוסיית הסיכון לאור הקיפאון בקצב ההתחסנות שלהם.
  2. לקבוע מתווה לפתיחה ירוקה (עם תעודת מחוסן, בדיקה שלילית או תעודת מחלים) שיתמרצו את קצב ההתחסנות.
  3. צוות ממשלתי שיפעל לייעול העומס על בתי החולים שיפעל על בסיס נתונים ויכולת לרתום משאבים כגון בתי חולים פרטיים לחיים לצד הקורונה.
  4. סגר מלא והרמטי על כלל הערים האדומות.

בנוסף, בכוונת 'כחול לבן' לדרוש:

החל מיום שישי:

  1. הסרת מגבלת ה-1,000 מטר לצד המשך ההגבלות על התקהלויות.
  2. החזרת מגזר השירותים 1*1, טייק אוואי והצימרים לאירוח משפחות גרעיניות.

החל מיום א', מתווה לפתיחה הדרגתית ואחראית שתתמרץ התחסנות ותקל באזורים ירוקים:

  1. פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל.
  2. החזרת הספורט המקצועני.
  3. פתיחת שמורות הטבע וגנים לאומיים ואתרים ולקבוצות גדולות בתו ירוק.
  4. פתיחת החינוך במתווה לגיל הרך.

מיד עם האפשרות להפעיל תו ירוק, הם ידרשו את הפתיחה של ענפי הכלכלה עבור צרכנים שקיבלו תעודת מתחסן, בדיקה שלילית או מחלימים: מסחר, תיירות ותרבות.

בנושא החינוך, המשך פתיחת מערכת החינוך לפי מתווה שיסוכם על ידי משרד החינוך. כמו כן יוצג מתווה לפתיחת נתב"ג בהתאם לנתוני התחלואה והתגברות על המוטציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר