60 ס"מ שלג

סופת שלגים כבדה במזרח ארצות הברית

סופת שלגים כבדה מכה בחוף המזרחי של ארה"ב, בעקבותיה הוכרז מצב חירום בכמה מדינות. אלפי טיסות בוטלו, הילדים לא הלכו לבתי הספר והתחזיות צופות כמויות שלג גבוהות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הטיימס סקוור מושלג, השבוע (צילום: שאטרסטוק)

סופת שלגים קשה הכתה אתמול (שלישי), וצבעה בלבן בוהק את חלקה המזרחי של ארה"ב, לצד רוחות עוצמתיות במהירות של 80 קמ"ש. אלפי טיסות בוטלו ביניהן גם טיסות חירום שאושרו לישראל, בתי ספר נסגרו והסופה גם הפסיקה בינתיים חלק ממבצע החיסונים כנגד הקורונה בשל מזג האוויר הסוער.

שירות החיזוי הלאומי של ארה"ב פרסם התרעות על סופה מווירג'יניה עד מיין, אזור בו חיים עשרות מיליוני בני אדם. על פי התחזית, באזורים מושלגים במיוחד בצפון מזרח ארה"ב יצטברו בין 30 ל-60 ס"מ שלג, ושבשיא הסופה תגיע כמות השלג ל-5 עד 10 ס"מ בשעה.

לפי התחזיות, בניו יורק עשויים לרדת יותר מ-50 ס"מ שלג - הסופה החורפית המושלגת ביותר מאז 2016. בסופה היסטורית בחורף של 2016 ירדו בעיר יותר מ-70 ס"מ שלג.

בעיר ניו יורק ירדו עד כה 13 ס"מ שלג ועל פי החלטת ראש העיר ביל דה בלאזיו הוטלו הגבלות על נסיעות שאינן הכרחיות. מערכת הלימודים ברובה בכל מקרה מתקיימת מרחוק בשל הקורונה, אבל גם אלו שכן היו אמורים להגיע לבתי הספר התבקשו להישאר בבתים.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, הכריז על מצב חירום בניו יורק ועל תשעה מחוזות אחרים. "הסופה הזאת זה לא צחוק", אמר. "הדאגה העיקרית שלנו כרגע היא שאחר הצהריים אמור לרדת שלג של 5 ס"מ בשעה, שיגרום למצב חירום מסוכן בכבישים שלנו".

בעקבות סופת השלגים בחוף המזרחי בוטלו עד כה יותר מ-1,500 טיסות – בעיקר בשדות תעופה בניו יורק, בוסטון, וושינגטון ופילדלפיה המושלגות. נמל התעופה לה גוארדיה ביטל 90% מהטיסות, JFK וניוארק ביטלו כ-70%.

בעקבות השלג בוושינגטון דחה הנשיא ג'ו ביידן ביקור במחלקת המדינה. כמו כן, נדחתה חזרתם של אלפי ילדים לבתי הספר. שלג כבד צפוי לרדת גם בניו ג'רזי, פילדלפיה וקונטיקט.

גם מדינת ניו ג'רזי הכריזה על מצב חירום בשל הסופה, כבישים נסגרו, בתים פונו והופקע ציוד שדרוש לשמירה על שלום הציבור. "יש סיכוי גבוה להפסקות חשמל בגלל השלג הכבד והרוחות החזקות", אמר מושל ניו ג'רזי פיל מרפי. "תטעינו את המכשירים החשמליים שלכם, ואם תסבלו מהפסקת חשמל – דווחו על כך מיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר