מאה שערים

חתך שרשרת ונעצר, טען: "האופניים שלי" - ושוחרר

בחור שהזמין משטרה לאחר שנתפס, בשכונת מאה שערים בירושלים, חותך שרשרת אופניים - נעצר בחשד לגניבה, אך שוחרר על ידי בית המשפט, שם טען שהאופניים שלו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השוטרים והאופניים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחור שהזמין משטרה לאחר שנתפס, בשכונת מאה שערים בירושלים, חותך שרשרת אופניים - נעצר על-ידי המשטרה בחשד לגניבה, אך שוחרר על ידי בית המשפט.

האירוע התרחש ביום שני השבוע, כאשר סמוך לשעה 13:00 בצהריים, התקשר הבחור אל המשטרה וסיפר כי "מספר חרדים מתקהלים סביבו, מקללים אותו ותוקפים אותו".

השוטרים שהגיעו למקום, פגשו את הבחור ולידו אופניים, שלטענתו - שייכים לו. עד ראיה שהיה במקום טען בפני השוטרים כי ראה את הבחור חותך את השרשרת של האופניים בעזרת קאטר גדול.

בעקבות כך, עצרו השוטרים את הבחור ולקחו את האופניים יחד איתם לתחנה.

אתמול, הובא החשוד לבית המשפט, לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. נציג המשטרה סיפר בדיון כי "בחקירתו הוא טען כי האופניים כאמור שלו והוא לא גנב את האופניים וחתך את השרשרת כיוון שאבד לו המפתח. לאחר חקירתו נערך חיפוש על המשיב ונמצאה סכין שהוחבאה במכנסיו, והמשיב אמר כי הסכין שייכת לו לעבודתו".

הבחור העצור הגיב כי "הסכין בכלל בלי להב", ונציג המשטרה המשיך ואמר כי "עד כה לא איתרנו את הקורבן, בעל האופניים", והעצור שב והעיר כי "האופניים שלי".

"אנו צריכים לאתר מצלמות ועוד פעולות חקירה. למשיב מעצר בר הפעלה", נימק נציג המשטרה את בקשתם להארכת מעצרו.

פרקליטו של העצור, עו''ד דוד הלוי, אמר בדיון כי "תמוה בעיניי כי המשיב התקשר למשטרה כי הוא מותקף על ידי אנשים, אני מצפה שהמשטרה תנסה לטפל בטענות שלו במקום זאת הוא מובל לתחנת המשטרה ורק בגלל מי שהוא, ולא בגלל שיש חשד סביר כלשהו.

"עכשיו, אחרי שנעצר ונחקר, מבקשים בעצם לברר האם יש הצדקה למעצר. נראה שסדר הדברים קצת הפכפך. אני חושב שאין כרגע חשד סביר לעבירת גניבת אופניים. המשיב אומר שהוא עבד בישיבה. לא נעשה דבר לברר גרסה זו של המשיב, והכלים משמשים לעבודתו. בנסיבות אלה אני מבקש לשחרר את המשיב בערבות עצמית בלבד".

שופט בית משפט השלום בירושלים, אורן סילברמן, החליט לשחרר את החשוד ואמר כי "כאשר רואים אדם עם תוכי חותך שרשרת של אופניים הדבר מבסס חשד סביר, אך מרגע שנמסרה גרסתו לאירועים ובהעדר תלונה, החשד הסביר מצטמצם משמעותית", ובעקבות כך הורה לשחררו בתנאים. התחייבות להתייבות לחקירה לפי דרישה ולבית משפט והתחייבות עצמית בסך 5,000 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר