"כדור שלג שיתפוצץ"

אמבולנסים עם חולי קורונה ממתינים בכניסות לבתי החולים

15 אמבולנסים ברחבי הארץ - בהם שכבו חולי קורונה שמצב רובם מוגדר קשה - חיכו יותר משעה וחצי בכניסות לבתי חולים, בציפייה למקום פנוי עבורם במחלקות הקורונה. 'אחרי הסגר המצב יחמיר' (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חניון בית החולים איכילוב, אמש (צילום: מתוך תכנית 'הצינור', ערוץ 13)

העומס הקיים על מחלקות הקורונה בבתי החולים, חמור ביותר, בשל אי ההצלחה לבלום את התפשטות הנגיף, על שלל המוטציות שלו; כך עולה מהנתונים בשטח, וממראות שתיעדו נהגי אמבולנסים.

"אתמול בלילה", גילה לפני זמן קצר (רביעי) המשנה למנכ"ל מד"א, אורן בלושטיין, "15 אמבולנסים ברחבי הארץ חיכו מעל שעה וחצי למקום בבתי החולים".

בכיר מד"א הוסיף והסיק, בראיון לגלי צה"ל: "ביום ראשון, אם נצא מהסגר, המשמעות ברורה - יותר אנשים יידרשו לשירותי רפואה, והמצב יילך ויחמיר. זה כדור שלג שיתפוצץ לכולם".

בתיעוד שכאמור צילמו נהגים, בכניסה לבית החולים איכילוב בתל אביב, ניתן לצפות בחמישה אמבולנסים עם חולי קורונה, שהמתינו כשעה וחצי עד שיתאפשר להכניס את החולים לאחת ממחלקות הקורונה.

ב'איכילוב' אמרו, כי היו אלה חולים שמצבם הרפואי מוגדר קשה. עשרה אמבולנסים נוספים המתינו בין שעה לשעה וחצי מחוץ לבתי החולים קפלן ברחובות ואסף הרופא בצריפין, שמחלקות הקורונה בהם עמוסות.

הצוות ב'שערי צדק' מוזעק להנשים חולה קורונה (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הנתונים העדכניים של מערכת הבריאות מגלים, כי מספר החולים הקשים החדשים היומי עולה משמעותית, כבר יומיים: בין 150 ל-160 כל יום - זאת אחרי ירידה מסוימת במשך שבוע.

פילוח החולים הקשים מעלה, כי בחודש האחרון בלבד נרשמה עלייה של יותר מ-250 אחוזים במספר החולים המאושפזים בבתי החולים, שגילם מתחת ל-40 ומצבם קשה או קריטי.

כמו כן, ביממה החולפת נספו 72 ישראלים במגפה. באשר למקדם ההדבקה: זה הארצי עלה ל-0.99, של המגזר הכללי העומד על 1.05, בחברה הערבית הוא ניצב על 0.96 ובחברה החרדית הוא 0.88.

וההסבר לכל זה, לפי דוח אמ"ן האחרון: "התפוצה הנרחבת של המוטציה הבריטית בישראל ומאפייניה, תורמים כנראה להגדלת מקדם ההדבקה", כותבים חוקרי אגף המודיעין.

ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים אסותא באשדוד, אמר כי "במבחן התוצאה, אין שינוי אמיתי במספר החולים הקשים, בין היום לערב כניסתו לסגר. מטרת הסגר היא להוריד למינימום את מספר החולים הקשים; מטרה זו לא הושגה, והמסקנה ברורה: כל עוד מקדם ההדבקה הוא סטטי ועומד על r1, יציאה מסגר תהיה בלתי אחראית".

"לצערי, אל מול הנתונים ניתן לומר בביטחון, כי יציאה מסגר בתנאים הנוכחיים, מבטיחה כניסה לסגר חדש תוך שבועות מספר. צריך להפסיק לדבר במושגים של תאריכים, ולדבר רק במושגים של מספרי חולים ומקדם הדבקה", הוסיף הרופא הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר