ארבע שנים לפטירה

המסר של רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל - לפני שנפטר • צפו

לפני ארבע שנים, ביום כ"ז בשבט - נפטר הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל, והותיר אחריו חלל עצום; 'כיכר השבת' חושף את המסר של הרב ללומדי התורה - ארבעה חודשים לפני שנפטר; וגם: ההתרגשות של הרב בשירת "אנא עבדא" ואיזה שתי מילים היו הכי חשובות לו? • צפו (חרדים)

המסר ללומדי תורה ושירת 'אנא עבדא' (צילום: באדיבות המצלם)

לפני ארבע שנים בדיוק, ביום כ"ז בשבט - נפטר לבית עולמו הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל, רבה של רמת השרון, והותיר אחריו חלל עצום, כאשר עשרות אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה.

בחודשים האחרונים לפני שנפטר, כבר התקשה לדבר ואת שהיה על לבו להעביר לכלל ישראל - היה רושם על פתקים.

וכך, ארבעה חודשים לפני שנפטר, במהלך חול המועד סוכות ה'תשע"ז, אירח הרב זצ"ל את תלמידיו ומקורביו בסוכת משפחת אבן חן, כשלצדו בנו הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין.

לצד ההתרגשות הרבה של הרב זצ"ל בעת שירת "אנא עבדא", ביקש הרב להעביר מסר ללומדי פרק "אלו מציאות", וכך כתב על הפתק, אותו הקריא בנו: "הרב מפוניבז' אמר שייאוש יש רק בענייני עולם הזה, אבל לומדי תורה לעולם לא מתייאשים".

מומחה הכשרות הרב יוסף דרופמן מספר ל'כיכר השבת' על הרגעים הנעלים באותו מעמד: "אלו היו רגעים שנצורים בלבנו, לראות את הרב זצ"ל, מתחבר בצורה כזו למילות השיר - 'אנא עבדא דקודשא בריך הוא', אני העבד של הקדוש ברוך הוא, זה שיעור מוסר שלא עוזב אותנו".

בפתק נוסף, שחושך בפנינו הרב דורפמן, כתב הרב זצ"ל בחודשים האחרונים לחייו, בעת ביקור ראש העיר במעונו: "מה שחשוב לי שאוכל להמשיך לעזור לאנשים, בלי טעויות".

הרב דורפמן מציין בפנינו סיפור פלאי נוסף שמלמד על אישיותו המיוחדת של הרב: "אחרי שלקחו מהרב את כוח הדיבור, כשכבר היה ידוע שלא יוכל לדבר יותר, הרופא אמר לו איזה שתי מילים אתה רוצה שיעזרו לך להגיד אותם, שתי המילים שהרב בחר הן - 'אמן' ו'תודה'".

הרב דורפמן עם רבו הגר"י אדלשטיין זצ"ל

היום, יום ההילולא, סודר אזור הציון הקדוש, בבית החיים ברמת השרון - רחוב הנצח 25, כדי לאפשר לציבור הרחב לעלות לציונו של הרב. בשעה 16:00 ייערך מעמד תפילה מיוחד בראשות בנו הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, לישועת הכלל והפרט בצוק העיתים וקושי המגיפה המתפשטת, ובפרט לתורמים למוסדות הרב אדלשטיין ברמת השרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר